Støpt i samme form.

Jeg sitter på kanten av plattingen i vårt feriehus.

Allere halveis i ferien for denne gang.
Ungene leker og jeg nyter noen minutter med fred og ro til en fersk kaffekopp.

Det er ikke ofte jeg kan få sitte å observere de slik i fred og ro.
Det er herlig å se at de alle leker sammen for en gang skyld.

Det er ikke lenge av gangen de går sammen alle tre, de små øyeblikkene av samspill nytes kan man trygt si 😉

Øyeblikket er tydeligvis over alt, for vesla kommer løpende med krokkodilletårer nå, mellomste står med et halvskjevt smil og et lekesverd i hånda. Storesøster kommer sporenstreks og forklarer mellombror at sånn kan man ikke gjøre…

Han sloooo meg roper hun mens hun kommer løpende.
Tårene spruter idet hun lander hodet i fanget mitt.

usj da sier jeg og skjønner at gråten er større en skaden.
En nuss og bort med tårene sier jeg. Bedre nå?

Etter et par restetårer nikker hun og tusler tilbake til sandkassa.
Fortsetter der hun slapp i fantasien sin blandt sandslott og sandmuffins.
Jeg hører hun synger litt mens hun klapper videre med spaden i sanden.

mellombror løper rundt med sverdet svinges fra side til side. PææW Svooosj, KKÆææ, lydeffektene kommer på rams.

storesøster, sitter å skriver i ferieboken sin i solsengen. Med bena i kryss og med solbriller på ser jeg hun driller blyanten mellom pekefinger og tommel.

Her skrives alle minnene ned, lurer på hva hun ønsker å huske.
Antall is kanskje? Eller alle karusellene hun har tatt?

Det er utrolig, både rart merkelig og fasinerende hvor forskjellig de er.
Selv om de er støpt i akkurat samme form.

Ingen av de er de like hverandre, kun seg selv.
En er sårbar, sensitiv og veldig empatisk, en er bestemt og har visst hva hun vil fra det sekundet hun kom ut av magen, og en er superhelt den ene timen, og en liten pingle den neste.

De har alle fantastiske, flotte, utfordrende og gode egenskaper.
Iløpet av tiden som har gått og årene de har fått, har noen egenskaper blitt mer tydelig og vokst frem, andre har de vokst av seg.

Hver og en gir de oss utfordringer.
Hver og en gir de oss gleder,
Hver og en gir de oss stolte øyeblikk.

Hver og en gir de oss en god latter.

Hver og en gjør de familien komplett på sin måte.
Hver og en så forskjellige, men alikevell støpt i samme form.

I magen venter en ny soldat, ruger og vokser seg sterkere for hver dag som går.
Jeg lurer på hvordan han vil gjøre familien komplett.

På sin måte.

ungene

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg