SunnStart

Hei alle sammen.

Jeg har nå vært så heldig å få lov til å bli en del av Idèbank for Småbarnsforeldre og tenkte jeg skulle introdusere meg litt. Mitt navn er Maiken Anwar Walle, jeg har en bachelor i ernæringsfysiologi og startet sommeren 2014 opp ernæringsfirmaet SunnStart. Jeg er mamma´n til lille Gabriel på 1,5 år og har en liten til på vei som vil titte frem i midten av september.

IMG_3990

Mitt ønske er å bidra til at våre barn skal få en best mulig start på livet i form av sunn mat, og et sunt forhold til mat. Jeg er opptatt av at barn skal få vokse opp uten det enorme kostholdshysteriet vi ser i Norge i dag, og heller oppleve ekte matglede. I den optimale verden finnes ikke “nei-mat” og “ja-mat”. Jeg tror at det å la barna vokse opp med sunne matvaner allerede fra de er små har en enorm innvirkning på deres videre livsstil. Det å la barna ta en aktiv del i matlagingen, og å la barn ta på, se på og lukte på råvarer i alle slags konsistenser og fasonger – det er med på å skape ekte matglede.

Selv om jeg er i mot kostholdshysteri synes jeg likevel det er lov å finne sunnere alternativer der hvor det er mulig. SunnStart vil bidra til å gi barn en god og sunn start på livet. Starten på livet begynner allerede i mors mage. Jeg driver derfor med kostholdsveiledning til gravide og ammende, og rådgivningssamtaler til familier. Dessuten holder jeg babymatkurs og selger oppskriftshefter. Jeg skal også starte opp med familiematlagningskurs og matkurs for matglade barn. På min side www.sunnstart.no kan dere lese mer om dette.

Jeg ønsker å fremstille mat som noe positivt, noe morsomt, smaksfullt og lærerikt. Det er nok ikke bare barn som trenger å lære dette, vi trenger alle å finne tilbake til den egentlige meningen med mat. Her hos idebanken ønsker jeg å informere og å inspirere ved å dele oppskrifter, tips og råd for både gravide, ammende, spedbarn og barn. Mest populært av det jeg driver med er mine babymatoppskrifter, så det får dere nok se endel av fremover.

Hva ønsker dere at jeg skal skrive om her inne?

4 kommentarer
    1. Jeg håper du kan få øynene opp hos folk generelt for at barn trenger fett og naturlige produkter! Jeg grøsser av de som forer barn på skummetmelk og soft flora. Hvordan skal de da får utviklet hjernen? Den består jo nesten bare av fett! Dessuten tar de heller ikke opp vitaminer… Og så lurer man på hvorfor barna er syke hele tida!?

    2. Så flott! Eg ønske meg tips til sunn snacks og sunn og næringsrik mat som er rask å laga! 🙂

    3. Så bra. Ønsker info om lettlagd, sunn småbarnsmat. Er også interessert i å lære om giftfri oppbevaring og frysing av mat. Hvordan unngå BPA, ftalater osv når man skal fryse barnemat. Takk. 🙂

    4. jeg hadde blitt glad for tips for og få Mini på 2,5 år til og skjønne at grønnsaker er GODT… han elsker frukt og fisk, men grønnsakene legger han pent på tallerken til sidemann…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg