Superenkel PastaBolognese ala Adam (med super rabattkode)

//Annonse

Jeg får virkelig ikke fullrost hvor VANVITTIG deilig det er å få pittelitt hjelp til middags planlegging og ikke minst inspirasjon i disse dager. Jeg er matlei, initiativløs og sulten.
Flott kombo 😉
Matkassen som kommer hver mandag, kommer ikke bare proppfull av gode råvarer men også inspirasjon til å lage litt mat igjen. Nye smaker, nye ingredienser og råvarer.
Vi har Adams Ekspress familie pluss. En matkasse for store familier (slik som oss) med raske sunne middager, som ekstra bonus har de liten oppvask garanti (oh yes) (PSST: vil du teste en kasse ligger det rabattkode i bunn av innlegget.. en knall god en 😉 )

Det er tre middager i denne kassen, ofte ender vi på fire, da den fjerde er restemiddag.
Denne uken var en av rettene pasta bolognes, med et supertips til rask, rimelig og ENKEL saus.
Jeg tenkte rett og slett jeg skulle dele Adams stalltips med dere 😉
Så her kommer

Superenkel Pasta bolognese ala Adam


Du trenger:
1 pk pasta etter ønske (med i kassen var det en fantastisk god fullkornslinguine)
700 gr kjøttdeig
1 løk
1 ss Oregano og basilikum (krydder)
og 2 bokser hermetisk pizzasaus. (stalltipset)
Cherrytomater og crispysalat
Slik gjør du
Sett på lettsaltet vann til kok.
Finkutt en løk og fres i stekepannen med litt olje.
Stek kjøttdeigen hel i ca 1 minutt på hver side slik at det dannes en stekeskorpe. Hakk opp kjøttdeigen og stek videre på god varme i 4-5 minutter.
Tilsett 2 bokser med hermetisk pizzasaus (ønskes litt mildere saus kan det tilsettes melk etter ønske eventuelt litt raspet gulrot) Ha i krydder etterpå.

Ha pasta i kjelen la den koke etter henvisning på pakken, obs obs, ikke overkok den.

Kutt cherrytomater og crispsalat og bland det hele til en lett side salat med litt olivenolje og salt og pepper.

Serveres akkurat slik du liker det best. Velbekomme.

At jeg ikke har tenkt på det før, hermetisk pizzasaus er genialt til pasta bolognes, enkelt, rimelig og veldig veldig raskt. Har du det ekstra travelt kan kjøtt og saus lages dagen før.
Hver matkasse har variert tilbud, med kjente retter, noen tradisjonelle og noe med en liten tvist.
Det jeg synes er ekstra stas er ingredienser og råvarer jeg ikke har sett før.

Om du har vurdert matkasse kan jeg tipse deg om at det kan være temmelig smart nå, for jeg deler ut en rabattkode som gir deg hele 50% på hele første levering.
Det er ingen bindingstid, så derfor en super mulighet til å teste, og ikke minst få rimelige middager en uke.
Det er utallige kasser å velge i hos Adams, så at dere finner en for dere er jeg sikker på.
I tillegg har de også spennende bonuskasser, som kan supplere med en ekstra middag eller en veldig god lunsj feks. Adams  Tex Mex kassen feks, som varierer hver uke på en spennende texmex rett. Masse smak og futt.
Bruk rabattkode: BLOGG_SMABARN  eller følg denne linken og du får automatisk halv pris på hele første levering!
 
 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg