Superkrefter mammaer har!


I 10 år har jeg hatt disse superkreftene, kreftene som sakte men sikkert vokser fram etter en spire er plassert i den trygge magehulen.
Jeg har innsett det nå, jeg er en superhelt for mine fem små..og jeg ELSKER det.
Hvilke krefter har jeg spør du? Jeg har mange, la meg introdusere deg for 10 av de.

 

 

1. Magisk pust.
En dult, en kul, et skrubbsår, et fall, ingenting kan stå i mot en mammablås.
Smertene kan være så ekstreme at tårene spruter, men med et blås kan del hele være over.
2. Superhørsel.
Gjennom støy fra det meste kan vi høre barnas gråt og kjenne den igjen. Vi kan merke en host eller nys fra mini gjennom flere vegger og store avstander.

 

3.Øyne i nakken.
Uten å snu seg, kan en dreven mamma skjønne hva junior driver med  bak ryggen.
Det kan kanskje virke overdrevent og usansynlig, men tro meg, vi VET!.

4. Søppelbøtte kraften.
Om dette er en superkraft å være stolt av, vel det kan diskuteres. Men vi har iallefall evnene til en søppelbøtte og tar imot hva no enn slag søppel minsten skulle ha i henda. Mulig vi har kraften til å se ut som en også, for det faller mini helt naturlig å gi mamma søppelet selv om søppelbøtten er rettt ved.

5. Synsk.
Dette er kanskje en av de kreftene jeg digger aller mest. “Sett skoene dine i hylla” kan jeg rope ned når jeg hører mini trampe opp trappen… åååå hører jeg tilbake og hun stamper ned for å gjøre det. Hvordan jeg viste at hun ikke hadde gjort det? Aner ikke, men kult er det 😉 “Forsetter du med det der, ender det bare med at du faller å slår deg” Tre korte minutter etterpå…. DUNK.

6. Supernese.
Hun er den eneste i familien som kan skille mellom fjert og bæsj 😉

7. Kan stoppe tiden.
Hvordan ellers kan hun fange en kopp, skje, fat eller barn som er på vei til å falle på gulvet.

8. Telepati.
I over et år både skjønner vi og forstår hva et menneske føler uten at de sier et ord.

9. Blekksprut armer
En mamma har en evnen til å gjøre aktiviteter som krever minst åtte hender med kun to.
Jeg er sikker på at det er en mamma som står bak begrepet multitasking.

 

10. Vi lager mennesker.
Det er vel kanskje den største superkraften noen kan få. Vell, vi er jo sjeldent alene om akkurat denne kraften. Men med kun hjelp av en piiitteliten celle som ikke vi har selv, lager vi et helt barn. DET er den råeste superkraften jeg vet om.

 

 Hva slags superkrefter har du
og hvilken liker du best?

 

Del denne posten om du er stolt over dine superkrefter!

11 kommentarer
    1. Du glemte når pappap får den såkalte døden nær “manflu” da e de bundet til senga, må få alt servert og klarer såvidt karre deg på toalett, men nettbrett og oppdatering det klarer de!
      Vi SUPERMAMMAEr derimot, når vi får samme “dødelige” manflu, da klarer vi jammen få barna opp til bhg, skole, sette på en maskinklær før oppvaskmaskin blir tømt/starta og middag på bordet når de håpefulle + pappa kommer hjem FORVENTENDE at middagen står på bordet!
      Det er manflue for damer det, multitasking på høyt plan tiltross for “ho mor sjøl tren en timeout da”

    2. Du glemte når pappap får den såkalte døden nær “manflu” da e de bundet til senga, må få alt servert og klarer såvidt karre deg på toalett, men nettbrett og oppdatering det klarer de!
      Vi SUPERMAMMAEr derimot, når vi får samme “dødelige” manflu, da klarer vi jammen få barna opp til bhg, skole, sette på en maskinklær før oppvaskmaskin blir tømt/starta og middag på bordet når de håpefulle + pappa kommer hjem FORVENTENDE at middagen står på bordet!
      Det er manflue for damer det, multitasking på høyt plan tiltross for “ho mor sjøl tren en timeout da”

    3. Du glemte når pappap får den såkalte døden nær “manflu” da e de bundet til senga, må få alt servert og klarer såvidt karre deg på toalett, men nettbrett og oppdatering det klarer de!
      Vi SUPERMAMMAEr derimot, når vi får samme “dødelige” manflu, da klarer vi jammen få barna opp til bhg, skole, sette på en maskinklær før oppvaskmaskin blir tømt/starta og middag på bordet når de håpefulle + pappa kommer hjem FORVENTENDE at middagen står på bordet!
      Det er manflue for damer det, multitasking på høyt plan tiltross for “ho mor sjøl tren en timeout da”

    4. Kunne ikke vært mer enig, hehe! Lo godt når jeg leste punkt 5. Det er ikke ulikt her i huset. 🙂

    5. Ja selvfølgelig, dere pappaer har mange superkrefter dere og..jeg kan bare ikke skrive på deres vegne da jeg ikke er pappa selv 😉

    6. jeg kan kaste ut ugler, monstre og troll fra huset. Og monstrene fikk sånn kjeft at de advarer andre skumle vesener mot å komme inn. Dette har dessverre ikke lillesøster fått med seg så nå må jeg kaste ut trollene.

    7. Morsomt, jeg likte spesielt punkt 4, at jeg tydeligvis har krefter som en søppelbøtte. Jeg har hittil sett på dette fenomenet som et mysterium. Da er det godt å se at det er en av mine superkrefter!

    8. Jeg digger så at guttwn min er 2 fortia trass at vi har mye trass…for alt jeg gjør og forklarer så blir jeg møtt med store runde forskrede øyne og et stort OIII!! Å det er så morsomt. ..å se hbordan han hermer når han lager mat 🙂 vet ikke helt hvor han har fått det fra at det er OK og kna deigen med albuen spise lit på den legge på bake brette og så ombestemme seg for at han ikke var ferdig… alt de små skal lære ♡♡

    9. Ha ha, ja er det ikke merkelig hvordan vi klarer alt på en gang, vet hva de tenker og forutser at de slår seg ? Idag har jeg vært alene med mine 3, og kveldsstellet med en på krakken, og ei på stellebordet, som skal pusse tenner og stelles, mens kroppen svinger i sambarytme for å roe lillebror i bæreselen. Føler meg faktisk litt supermamma etterpå. At det faktisk går så bra ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg