Takk…

Det er din dag i morgen og feire skal vi gjøre på skikkelig vis.
Vi skal bære pappesker, pakke ned og kanskje opp, male litt, svette og slite i varmen.
Vi skal ta våre første steg inn i huset vi forhåpentligvis blir boende til barna ikke er barn lengre, men store nok til å være voksne, selv om de er våre.
Jeg skulle så inderlig gitt deg en hviledag, en dag med en kald cola konstant i hånden, fotball sus i bakgrunnen på tv, stekende sol og et basseng klar for en dukkert når du selv ønsker. Men gi det noen år, så skal vi se.
I mellomtiden vil jeg bare si takk.
Takk for at du er så god til å lytte, selv til de uviktige tingene.
Gir meg plass og rom til å tømme hodet og hjerte når jeg trenger det.
Takk for at du respekterer meg. At du, i likhet med meg ser på oss som ett.
Ikke tar noe som en selvfølge og tar valg i fellesskap.
At du har forståelse for at dine valg har konsekvenser for oss alle og viser hensyn.

 
Takk for at du er tålmodig.
Til tross for trassen seksåring med divanykker, usikker sjuåring med rastløshet, en sta og selvstendig 2 åring, en elleveåring med voksenvilje og en ettåring som nettopp har lært seg nei er du rolig og tålmodig.

Takk for at du sover så godt…
Det krever jammen meg et sovehjerte av stål for å sove seg gjennom barnegråt, tassende barneføtter og noen lugg i dyna fra en liten kropp som ikke finner bamsen sin og en katt som plutselig finner trangen for å gå ut. På den måten sørger du iallfall at en av oss for seg en god natts søvn…
 
Takk for at du er leken og barnslig med flokken vår.
At du bygger verdens høyeste duplotårn med en enda høyere konkurranseinstinkt.
At du lage hinderløype i stua på dager det nærmest regner oppover
At du danser naken i dusjen med små soldater rundt deg og lager skumparty på badet.
at du er en reser på gjemsel, til tross for temmelig stor kropp.
(no offense, men din kropp krever ørlitt større plass en han på 2)

 
Takk for at du er kreativ.
Med fem små må man se løsninger ingen andre ser.
Takk for at du er smågal.
Smågal nok til å satse på en storfamilie med meg. At du omfavner galskapen og står rakrygget sammen med meg. Stolt og proppfull av kjærlighet
At du tar enhver utfordring på strak arm og gjør det beste ut av det som nærmest ser umulig ut.

 
Takk for at du hjelper meg å se det fine i galskapen vi har.
At du får meg til å ler når kaoset står på som værst og ser sjarmen i en hissig toåring som måtte ut av sandkassen til tross for 2 timer i den himmelske Sandhaugen.

Takk for at du er verdens fineste pappa, det får meg bare til å elske deg enda mer.

 
Takk for at du ventet tålmodig på meg, alle de årene jeg var syk og langt ifra meg selv.
At du holdt meg i hånden, lot meg skrike og gråte, dro meg opp når jeg var nede, holdt meg oppe når jeg trengte det.

Takk for at du valgte meg å dele livet med og tar meg for den jeg er.
Både i gode og onde dager, slik du lovte, den dagen vi ble herr og fru.

Takk for at du er den fine du er, og at du deler alt med meg og våre.

Takk,
Tusen takk
Elsker deg.

4 kommentarer
    1. Så fint skrevet😍 Hurra for han som har bursdag imårra 🎉 og masse masse lykke til med flyttinga og resten. Det blir spennende og jeg gleder meg til å følge dere på litt av reisen 😄

    2. Hei ☺ noe så vakkert skrevet får tårer i øynene her. Gratulerer med dagen, til din mann. Og lykke til med flyttingen og på ny boplass 💚

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg