TFK mono – vår erfaring.

Er det en ting jeg kan si med sikkerhet så er det at jeg har prøvd MANGE vogner av ulike modeller og merker.
Det er nok en liten (stor) dille hos meg.

Og TFK mono hadde jeg gledet meg skikkelig til.

TFK mono er en etterlengtet fornyelse av TFK som trengte litt oppdateringer, iallfall designmessig.
Jeg har tidligere hatt TFK en Adventure tvillingvogn og elsket den.
Men som mange andre har den blitt byttet ut ettersom mitt behov har endret seg.

Jeg kan si en ting først, det er INGEN som slår trillekomforten til TFK, en helt magisk demping på en trehjuling, skivebrems og gode lufthjul (kan og velge luftkammerhjul om du heller vil det) Så om du vet at du trolig skal trille i litt terreng, er det i grunnen ingen tvil hva du bør vurdere.

TFK mono er selvsagt med i trillekomfort klubben, den er knallgod å trille. Og jeg som er fan av “gyngingen” du får hos de fleste med fire hjul, elsker at man får samme følelsen på TFK. Med en romslig handlekurv, og et stødig tyngdepunkt som tåler litt vekt på styret. I tillegg har den smarte små oppbevaringsvesker hengende på understell. Kjekt til myggnett og regntrekk feks.

 

Bagen på mono er lun og god.
Med ekstra solskjerm på kalesjen.
Godt vindtrekk med glidelås, god madrass og godt med lufting.

Den klikkes enkelt på understelle og hektes like enkelt av og kan bæres i kalesjen.

TFK slåes enkelt sammen, der har den kanskje litt å “gå på” da jeg synes andre trehjulinger blir litt mer kompakte enn TFK.
Litt klumpete blir den, liten men klumpete. men hektes hjulene av, merker du den knapt i bagasjen.

Mono skiller seg ut med at bagen som brukes, også kan bruke som sittedel.
Og sammenlignet med duo X bagen som hadde en lignende funksjon er denne bagen mer praktisk som bag, og siden det følger med en ekstern fotstøtte blir plassen større når den gjøres om til sittedel. Minstemann på 6 mnd har fortsatt plass i bag, men begynner å bli klar for å se verden, så gleder meg til å dele mine erfaringer med sittedelen også.

For, en av ulempene med å velge 3 hjuling som bagvogn er jo at de må ned i sportsdel og vendes fra deg så alt for fort.
Men ikke i TFK mono, her kan du ha junior mot deg så lenge du måtte ønske.

Som sittedel er den vendbar selvsagt, og rygg kan justeres og sittedelen kan også legges helt ned.

Men hva med når den blir for liten da?

Jo, da kan du jammen meg utvide vognen enda litt, kneppe på en ikke vendbar sportsdel, og du kan , i følge TFK bruke den til barnet er 6(!!) år.

 

For mer utfyllende info finner du TFK mono hos MIMMIS her.

 

 

6 kommentarer
    1. Men… skulle ikke dere ha den siste modellen av Uppa Baby Vista i lekre aquamarinfarger denne gangen, den som dere solgte i egen nettbutikk? Husker at du skrev et innlegg om hvorfor dere hadde valgt akkurat den til minstemann. Har dere byttet den ut etterpå, og i tilfelle hvorfor?

    2. Hei! Vet ikke om du ser dette, da det er et litt gammelt innlegg. Jeg synes denne vognen ser helt super ut! Hadde TFK joggster twist forrige gang, og vurderer denne nå. Men jeg har også veldig lyst på Thule Urban Glide 2, som ser enda bedre ut på vinterføre og grusveier. Hvilken tenker du er best? Selv om du ikke har Thule selv, har du jo så god erfaring med vogner! 😉 Jeg synes det er vanskelig å velge. Det som frister veldig med denne fra TFk er jo den vendbare sittedelen!

    3. Hei Tonje, jeg ville uten tvil valgt tfk. Eneste fordel med thule slik jeg ser det er at den er litt mer snerten sammenlagt. Men den har ikke vendbar del, mindre bag enn tfk, ikke skivebremser, ei heller justerbart fotbrett.

    4. Hei,
      Vi er på barnevognjakt i barnevognjungelen, noe som er ekstra vanskelig når far er høy. TFK mono ser ut til å oppfylle alle krav, men jeg lurte litt på hvordan det er for barnet å sove i vognen når du endrer fra bagdelen til sittedelen? Går ut i fra du har forsøkt dette nå da det har gått litt tid siden denne vurderingen.

    5. Det er ikke en god sovevogn med bag omgjort som sittevogn dessverre.
      Vi brukte kun bagen som sittedelen i kortere perioder. Klipset raskt på sportsdelen.

    6. Hei,
      Vi er på jakt etter barnevogn og har sett mye på tfk mono. Ser dette innlegget er over 1 år gammelt, men samtidig kan jo det bety at dere har gjort opp erfaringer både med bag og sportsdel. Vil du fortsatt anbefale denne vognen ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg