Til syvende og sist. – lillesøster eller lillebror?

Ultralyden gav jo oss svaret, som jeg egentlig vurderte å ikke vite denne gangen, for å bare ha en ekstra motivasjon mot fødsel.
Men da jeg merket den interne kampen som var i ferd med å etablere seg her hjemme, innså jeg raskt at det var nok
lurt å finne ut av kjønnet. For å forberede alle hva som skulle komme å ta plass hos oss.
med fullstendig likestilling i familie var vi jo alle klare på at en viss ubalanse vil finne plass.
Som jeg skrev i går, ble den ordinære ultralyden unnagjort alene, og dermed var det kun jeg som
visste hvor ubalansen skulle få tyngden sin i det jeg tuslet ut av sykehuset.
Og i det jeg så bilen bestemte jeg meg for å gjøre litt ut av avsløringen.
Jeg tok kontakt med Heidi, som driver Heidis cakery og lurte på om hun kunne hjelpe meg med å lage
jente/gutt kaker til oss. Noe så klisje og enkelt som rosa fyll = jente, blått fyll = gutt.
jeg vet, klisje i 2019, men veldig tydlelig og forståelig for flokken vår.
Og serviceminded og rask som hun. var, kom hun og leverte de i en godt pakket inn pappeske på jobben til min mann dagen etterpå.

Ingen ante hva som gjemte seg i esken, men kort fortalt stod jubelen i taket da vi åpnet lokket.


 
Jeg la de på tallerken og nøyt det å kunne holde de litt på pinebenken.
Om noen minutter var det ikke lengre min lille hemmelighet, jeg måtte nyte litt til.


 
Jeg må innrømme jeg var ekstra spent.
Konkurranseinnstinktet var til å ta og føle på, og jeg forventet litt reaksjoner den ene eller den andre veien. Faktisk visste jeg at det hele kunne ende i både tårer og skuffelse.
La oss bare hoppe i det.
Oda var bare glad og lykkelig for kake en eller så vanlig tirsdag.. og skjønte ikke stort.
Markus tok det største jafset en kakespisende 9 åring kan ta.
men ingen åpenbaring.
Matilde derimot, tar et strategisk jafs og med ett kommer det et temmelig lurt og stolt smil over bordet.
Jeg visste det, sier hun og snur kaken stolt mot meg.

 
Markus tar en liten seiers bølge mens store søster ler imot meg.

 
Dette blir knoll og tott.
Alle rundt bordet ler.
og titter på febersyke minstemann som ikke har noen aning om hva som skjer.
Jonatan har ikke sagt et ord, ikke før kaka er borte.
Det passer bra sier han plutselig.
med en lillebror.
¨
 
Psst på instastory har vi filmet fra øyeblikket.

10 kommentarer
    1. Så nydelig fra Jonatan, så ble det heldigvis ingen gråt og skuffelse! Og takk for at du delte stunden med oss på Instastory. 🥰

    2. Gratulerer så mye!!! Jeg synes det passer å ende det hele med litt rot i systemet 🤗 Ingen regel uten unntak!! Og så gøy å få være en av de få i landet som kan si “Til syvende og sist” sånn helt på ordentlig 😆 Hipp hurra for dere, dere er en sann glede og inspirasjon å følge! Håper du klarer å nyte og kjenne litt mer på at svangerskapet er ‘ekte’ nå. God klem!!

    3. Gratulera så masse med den kommende gutten ❤️ 😍 Dåke har ein fantastisk herlig familie 😁❤️

    4. Det er det mange som har kommet med forslag om..og nei stakkars… det skal han få slippe å hete.
      Syver er det ingenting galt med, men i vårt tilfelle blir det feil 🙂

    5. Gratulerer så utrolig mye 💙å veldig kjekt å se instastory når du delte overraskelsen 💙 😍. Håper det går bra med deg å at du klarer å slappe av å glede deg😍. Gleder meg til å høre navnevalget når den tiden kommer 😉🙂.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg