Tilbake til hverdagen – Taco Knäcke

///Samarbeid med Gallerian Strømstad

PANG!
Så var jammen meg august her og hverdagen gir oss et realt klask på høyre kinn.
Denne gang har sommeren tatt på seg tremilsstøvlene og virkelig fløyet avgårde.

Det er heldigvis bare august, og la oss ikke glemme at den også er en sommermåned, men sommermåned eller ei, det er nå hverdagen begynner.

Det er på tide å brette opp ermene og gjøre seg klar for futt og fart og virkelighet igjen.

Når sommerferien er over drar mor fram listene sine igjen, og det er på tide å innføre litt struktur og rutiner igjen, iallefall prøve.

Middagslister, storhandling og fylling av skap står på todo listen.
Det er fast tradisjon for oss å ta turen over grensen for å fylle fryser og skape med ingredienser som passer vår “middagsbank”, en liste med raske enkle middager som kan lages når vi selv føler.

Strømstad mat, som ligger i Gallerian kjøpesenter i Strømstad har blitt et naturlig valg for oss. Det er ikke ofte jeg GLEDER meg til å handle mat, men disse shoppingrundene vi har der ser jeg virkelig frem til.
Jeg har blant annet skrevet litt om butikken her.

50 58

55

Her får jeg rett og slett inspirasjon, jeg har en tendens til å falle inn et fast spor, men denne butikken gir meg inspirasjon til å hoppe litt ut og kjøre litt slalom. Prøve noe nytt.

Vi vil ha det kjapt og enkelt, og gjerne innafor normalt sunt kosthold når vi først er i gang.
Sunne middager kan fort falle i en helt kategori, jeg regner med du skjønner hva jeg mener.

Som sagt så gir Strømstad mat meg mye inspirasjon, og jeg tenkte jeg skulle dele en ide og inspirasjon hentet fra et produkt kjøpt nettopp der.

63

For hadde du tenkt at taco og fullkornsknekkebrød kunne kombineres?

Ikke? Ikke jeg heller.

Helt til jeg testet Taco Knäcke!
Og det beste?

Det er så vidunderlig enkelt.
Passer perfekt som rask middag, eller deilig kveldskos en søndag man må bruke opp fredagens tacorester.

Dette trenger du:
Rund plate med knekkebrød (finnes det noe mer svenskt?)
Tacosaus etter ønske
tacokjøtt (ca 200 gr holder)
Ønsket grønnsaker
Revet ost
Rømme og nachos som topping.

Slik gjør du:
Sett på ovnen på 220 grader
Ta en hel plate knäckebrød
tacoknacke2
Spre utover tacosaus
knacke3
Tacokjøtt
knacke4
Ønsket grønnsaker.
knacke5 knacke6
En god neve ost eller to
knacke7
Inn i ovnen i ca 10 minutter
tacoknacke1

Ta ut, skjær i biter, jepp, den blir myk under fyllet og supercrunchy i kantene. Topp med en dæsj rømme og litt knust nachos.
Server gjerne med en grønn salat.

Nyyyyyyt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg