Tips til barnerommet – når tapetiseringen ikke går som den skal

Vi hadde funnet en søt papirtapet til barnerommet. Vi forhørte oss i butikken hvordan dette skulle gjøres, men mislyktes totalt i utførelsen. Tapeten boblet seg når den hadde hengt på veggen i 1 minutt, og det ble bare verre des lengre den hang. Vi gav tapetiseringen hele 3 forsøk.

bobletapetVi prøvde oss på tapetsering på sponplater og endte på siste forsøket opp med å male ett strøk med maling for å se om det hjalp.

Neida….

wall
Vår løsning ble wallstickers eller vegg klistremerker på norsk. Dette får du tak i på mange nettbutikker og butikker, men vi valgte å bestille fra Ebay. Treet er bestilt her
fra og dyrene er herfra.

Det kjekke med wallstikkers er at det klistrer seg fast til veggen uten å etterlate seg klister/lim og du kan enkelt fjerne de hvis du blir lei eller vil flytte på pynten.

giraff

 

 

Likte du løsningen vår? Jeg har et ekstra tre liggende og deler ut til en av dere.

walltre

Vinneren er trukket 
Det ble Elise med denne kommentaren
“Vi har akkurat pusset opp lillemor sitt rom og på hvit bakgrunn hadde det treet vært fantastisk. Vi har ikke funnet wallstickers vi vil ha enda, men det treet var superfint og hadde vært nydelig på rommet hennes!”
Du vil bli kontaktet på mail.

17 kommentarer
    1. Wallstickers er en favoritt her og, selv om vi inne på lillemor sitt rom faktisk fikk til tapeten. Jeg vil gjerne ha treet. Hadde passet perfekt inn her.

    2. Ja, det er jo liksågodt bare å smelle på noen wallstickers når man vil ha forandringer… Tapeten blir jo fort ganske mye dyrere, når man finner fine stickers på ebay:) Jeg finner det vanskelig å feste de på tapetet vi har, er sånn ruglete greier fra 90tallet… så her har jeg dekorert klesskapet:) Gutten sin side av rommet har fått seg en svær turtles og jenta sin side ha fått en megaElsa!

    3. Synes det ble kjempefint! Faktisk finere enn tapeten 🙂 vil veldig gjerne ha et slikt tre til lillefrøkna sitt rom, tror nok også vi må få tak i et slikt “hyllehus” 😀

    4. Vi har akkurat pusset opp lillemor sitt rom og på hvit bakgrunn hadde det treet vært fantastisk. Vi har ikke funnet wallstickers vi vil ha enda, men det treet var superfint og hadde vært nydelig på rommet hennes!

    5. Så fint de ble – og veldig bra dere deler hvordan vi kan “jukse” det til! Passende med et slikt tips siden jeg i dag har kjøpt tapet til jenterommet og et slikt tre hadde vært prikken over rosa-i-en 🙂

    6. Det ble kjempefint! 🙂 Tror nok jentene mine ville elsket et sånt tre på veggen i prinsesserommet, så jeg blir gjerne med på konkurransen 🙂 Ha en fin kveld!

    7. Så snill dere er som deler ut slike flotte premier som dette! Vinneren vil bli kjempe fornøyd og håper jo selvfølgelig at jeg er den heldige 😀 Ha en kjempe flott kveld videre 😀

    8. Supersmart!! Veldig find wallstickers. Ønsker oss treet til dei tomme veggane på rommet til vesla:-)

    9. Så god idé! Det treet jar jeg leita etter lenge!
      Nå er linken bokmerka i tilfelle jeg ikke vinner 😛

    10. Det ble stilig. 🙂 Det treet hadde blitt lekkert på lille prinsessa mi sitt rom med turkise vegger 🙂

    11. Så fint det ble!:)
      Vi holder på å bygge ut huset slik at guttene våre skal få hvert sitt ordentlige rom:) har veldig lyst til å pynte med wall stickers!:) er så greit siden man kan ta de av og bytte om man vil:) å på minsten sitt rom tenkte jeg å finne et fint tre:) så hadde vært helt suuuupert om jeg ble den heldige vinneren:)

    12. Har aldri forsøkt vegg klistremerke men jaggu har jeg lyst til å forsøke. Men veggene trenger et strøk maling først og da lurer jeg på om hvilken maling dere vil anbefale meg. Barnerommet er jo gjerne ofte i bruk og vanskelig å holde ungene lenge unna.

    13. Nå er ikke jeg noen malingsekspert, men vi malte rommet med 40glans, ganske glatt og lett og vaske.
      Men dette har de god peiling på i malingsbutikken. Jeg handler alt av maling på Maila.
      Elin

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg