Trøtt.

Det er igrunnen en ting jeg ikke er så innmarri god på.
Det å være trøtt altså.
Og som fem barns mamma, så er det jo i grunnen noe jeg er rett som det er.
Men akkurat nå, med en baby som snart rundet halvåret er søvn et kritisk tema.
Særlig når du produserer babyer med umenneskelig lite behov for søvn.
Kronisk lakenskrekk og en vanvittig selskapssyke.
Jeg vet detgår over, for all, men akkurat nå, er denne trøttheten i ferd med å ta over livet mitt.
Alt jeg ønsker meg, er rundt 5 timer sammenhengende søvn, jeg fantaserer  mer om å våkne av meg selv enn sex, ja appropo, finnes ikke våken nok til å i det heletatt tenke på sex som noe annet enn tallet etter fem.
Seks.

Alt jeg tenker på er søvn.
At jeg burde sove, må sove, ønsker å sove.
Man skjønner det er i ferd med å gå for langt når man finner brillene i kjøleskapet og man glemmer at man har på bilselen i det man skal ut av bilen.
Jeg skulle skride elegant ut av bilen, parkeringsplassen var full, men noe hadde tak om meg, jeg prøver igjen og sitter forstatt fast. Med panikk i blikket prøver jeg igjen og kjenner at kroppen blir stanset, jeg klarer ikke å komme meg opp.og man prøver jeg blir febrilsk og i noen sekunder er jeg sikker på at jeg har blitt magnetisk og sitter fast.
fysisk sitter fast.
Jeg rykker og napper, så håret står til alle kanter.
før jeg innser at det er selen som har taket på meg.

Kan vel si at de på parkeringsplassen fikk seg litt underholdning.
Hun holder meg våken dag og natt,  små glimt, eller skal vi kalle det hint av søvn har jeg, innimellom.
Jeg klager, syter og ynker meg.
JEG -ER -SÅ -TRØTT.

De fleste gir en klapp på skuldra og lover bedre tider.
Innbiller seg at de husker hvordan det var 😉
For man glemmer, virkelig.
Både hvordan det er og at det er forskjell på barna.
INGEN er like.
Det som funket for ditt barn vil mest trolig ikke fungere for mitt.
Ikke gi meg råd hvis jeg ikke spør, jeg er for trøtt til det.
rett og slett.

2 kommentarer
    1. Føler med deg… sover snart 2åringen deres hele natta?
      Min snart 2åring sover ennå ikke, jeg får ca 3-4 timer usammenhengende søvn hver natt nå. Ofte så lite som 1,5 time. (Og ja jeg legger meg med en gang eldste er lagt) Kan ikke skjønne hvordan man skulle klart å hatt flere tette barn. 4åringen sover heldigvis selvom han er tiiidlig oppe

    2. Åååå jeg kjenner meg sånn igjen! Tanken om, drømmen om og behovet for søvn når alt stod på som verst (i et halvt år….) var altoverskyggende.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg