Kjære Adam, tusen takk

//annonse

Det er travelt, for en mamma, uansett om hun har 1 eller 5, slik som meg.
Hverdagene flyr unna, og innen man får sukket fra seg og lettet går inn i fredagen mot helg, er det plutselig mandag og starten på en ny uke.
At tiden går fort er klisje å si.
men herremin som den flyr.
Hverdagene fylles opp med både det ene og det andre. Med hverdagenes hektiske skjema rekker man knapt og kaste i seg middagen innimellom slagene.
Og det er nettopp disse jeg vil takke deg for.
For kjære Adam.
Så vet du det kanskje ikke, der du står over grytene og planlegger menyer i de ulike matkassene dine,
at for oss skaper du en liten dose hverdagsmagi.
For det er ikke lett, skal jeg si deg.
Å være både sykepleier, organisator, lærer, psyokolog og kokk i ett.
Gjerne samtidig.

For all del, gjør så godt jeg kan og noen ganger enda mer også.
Men hvem er vel god på alt?
Iløpet av en dag vasker jeg gulv, benk og romper, jeg tørker melk, gulp og snørr.
Jeg trøster, bærer,bysser, rugger og vugger.
Jeg lytter, svarer, både klokt..og.. vell ikke så klokt.
Men jeg gjør så godt jeg kan.
Også over grytene.
Jeg er glad i å lage mat, forstå meg rett.
Men det er ikke alltid like festlig å planlegge en meny for en familie som har brent seg fast
i PPP menyen (Pølse -Pizza og Pasta)
Og når vi ramler inn dørene etter lang dag med skole, møter, barnehage, turn og korsang.
Er motivasjonen min lav, interessen liten men sulten stor.
Hva skal vi ha til middag?
Noen ganger Adam, er du som fra himmelen sendt.
Ikke bare kommer du med friske, sunne råvarer.
men du har menyen, ferdig planlagt.
I de proppfulle eskene vi får levert i våre mest travle uker,
serverer du oss fristende råvarer, pakket sammen i gode og enkle menyer.
Men ikke bare det Adam, du gir oss så mye mer.
Du gir oss hverdagsmagi Adam. God og ekte hverdagsmagi
Du gir oss matro, matglede og felleskap.
Du gir meg inspirasjon og motivasjon.
Jeg mener, denne uken laga jeg fiskesuppe for første gang.

For første gang, og det tok meg 20 minutter, og det beste av alt? Den falt i smak?

3 middager stod du for denne uken, kjære Adam.
Og 2 av 3 middager falt i god smak hos ALLE.
Middagene dine gir oss tid.
Kvalitetstid.

Tid til å le, prate og smake nye smaker, sammen.


Så takk kjære Adam.
Tusen takk.
Og har du en travel uke i vente? Eller havnet inn i PPP kjøret?
Eller kanskje bare trenger inspirasjon eller utfordring til nye smaker?
Vi er så heldige å få gi dere 50% på en levering fra selveste Adam og gjengen hans.
Bruk rabattkode BLOGGSMABARN og få halv pris på første levering.
DVS du får halv pris på hele handlekurven
Velg blant mange forskjellige matkasser, fruktkasse, texmex, pizza, eller hva med litt ekstra vinterskos?
Vi bruker Ekspress familie pluss, som er tre middager til 6 personer.
Masse mat til raske sunne middager som maks tar 20 minutter å lage.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg