Tusen takk lille venn…

Det høres kanskje rart ut lille venn.
Men jeg vil bare si takk.

Jeg sier det på mange måter ikke nok, når jeg tenker meg om, sier jeg det kanskje ikke i det heletatt.
Jeg mener, jeg gir deg gode ord som, elsker deg, stolt av deg, glad i deg.
Men takk, sier jeg sjelden. Alt for sjelden.
Men du skjønner lille venn, jeg har mye å takke deg for.
Du og alle dine fine, flotte søsken.

Jeg blir sliten av å være mamma, skikkelig sliten, frustrert, oppgitt og la oss ikke glemme,  noen ganger vanvittig lei.
Lei av å være mamma, av å stadig ha noe å gjøre, av å aldri få fullført noe og ikke minst, noen ganger blir jeg veldig lei deg også.
Helt sant.

Men vet du hva det rare er?
At du tilsynelatende aldri blir lei meg.
For selv om jeg er sur og lei, irriterert og glefsende, kommer du likevel og ber å få sitte nær meg,
Selv om jeg tramper og stamper, kjefter og smeller, så ber du om å få en kos.

Selv om jeg dytter deg unna, når du trenger meg mest, kommer du igjen.
Og igjen
og igjen.
Helt til jeg klarer å tenke klart og ser at en klem fra lubne hender på ei på 2,5 er viktigere enn en
ulest mail som har ventet en halv dag.
Du skjønner det er ikke alltid så lett, å være voksen heller.
Men takket være deg og resten av flokken, finner jeg styrke og mot til å fortsette.
keep going.

Takk, for tålmodigheten din, som liten må du finne deg i mye venting.
Takk for forståelsen din, selv med få ord, forstår du ofte mer enn meg.
Takk for godheten din, den varmer mer enn du aner.
Takk for nysgjerrigheten din, den lærer jeg av hver eneste dag.
Og viktigst av alt, takk for at du alltid er glad i meg,
uansett hvor voksen jeg er

12 kommentarer
    1. Der satte du virkelig ord på alt på innsiden min. Jeg har mye å være takknemlig for med mine 3 små også ❤ men det er ikke alltid lett å få satt ord på gitt.
      Takk for at du er åpen og deler, Nina!

    2. Herrefred, å jeg gråter nå ❤️ Takk til deg, Nina som skriver disse fine ordene ❤️ Dine seks (snart syv) barn har to flotte foreldre som dem virkelig kan se opp til! Jeg “kjenner” bare ett av dere flotte barn (Oda), å hu har smeltet mitt hjerte totalt 😍 å da vil jeg tro at resten av deres lille flokk er like ❤️ Fortsett med den gode jobben dere gjør med deres barn og vær stolte av dere alle sammen ❤️
      Takk til dere som viser at ALT er mulig ❤️
      TAKK!! ❤️❤️

    3. Vettu det Nina jeg er så fan av deg. Så ærlig og sårbar. Så sterk og så god. Tenkte på en sak. Er du plaget med netttroll? Tenker på en del bloggefolk som har vært utsatt for hets og dritt . En ble jo meldt til barnevern andre får mye dritt som de sliter med. Leste kona til får endel dritt. Håper oppi alt du er sterk når du møter på disse trollene når de dukker opp. Ønsker deg lykke til Nina med alt du holder på med og fødselen. Hærlighet så god du er💃🥳

    4. Prøver igjen..tårene tok over synet❤ så ærlig,så ekte,så sårbar…du er one of a kind🥰❤ Ikke rart jeg er fan av deg..Nydelige ord til 6 snart 7 små fra en sliten,trøtt,sårbar,nydelig og god mamma🤗🥰

    5. Takk for at du deler, Nina, og for ærligheten din❤️ Nydelig å lese😍 Jeg kjenner meg igjen med mine to på hhv 8,5 år og 2,5 år😊 Takk❤️

    6. Takk for at du tar deg tid til å sette ord på noe de fleste kjenner seg igjen i, men som ikke alltid er like lett å si høyt❤️

    7. Du trenger ikke strekke til.
      Det holder at du er til.
      Alt utover det er en bonus.
      Stykeklemmer❤️

    8. Du er berre så fin
      Du tørr det andre ikkje tørr
      Du er så god å skrive og at det er ein fryd.
      Rett og slett glad i deg 😊💐

    9. Så fantastisk ❤️ Takk for at du er du, og at du hjelper sånne som meg å sette ting i perspektiv og sette ord på følelser, du er RÅ!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg