Ugle invitasjoner- dåp, bursdag, navnfest

En personlig invitasjon kan være første brikke i et gjennomført selskap med tanke på farger og tema.
Jeg gjorde et søk på google og kom over flere typer ugleinvitasjoner. For inspirasjon trykk HER

 

Jeg har laget 12 invitasjoner og brukte nok en god del timer tilsammen.

Malene har jeg tegnet for hånd. Men inspirasjon har jeg hentet herfra

ugle malFramgangsmåte:

1. Start å tegne uglekroppen(ugle nr 1). Brett arket i to og tegn bare den ene siden.
Når du da klipper rundt og bretter den ut vil ugla være identisk på begge sider.

2. Tegn en ugle til. bruk ugle nr 1 som mal, men lag den litt mindre.
Klipp ugla i to deler slik at du sitter igjen med ansiktet med ørene OG magen (som jeg har laget svart).

4. Tegn enda en ugle lik størrelse som ugle nr 1. Brett den i to og lag en halvmåne som blir til vinger.
ugle vinger
5. Brukt disse vingene som mal for å lage malene til de rosa vingene.
6. Til øynene brukte jeg bunnen på et plastikk glass og lokket på en hobbymaling.
Finn deg to sirkler som passer sammen.
Hjerte nesen tegnet jeg på frihånd.
ugle inspirasjon
7. Når alle malene er laget tegn opp det antallet som passer for deg på farget kartong.
Klipp ut. (Dette tar tid om du skal lage noen invitasjoner)

8. Monter de sammen
Rekkefølge: Ugle nr 1, ansikt og ører delen, store magen, vingene (festes til uglekroppen med brads fra panduro), store øyet, lille øyet og hjerte nesen til slutt.

ugle ferdig flyrNå er invitasjonen egentlig ferdig men man står fritt for å dekorere vingene, evt velge en kartong med mønster.

Selve invitasjonsteksten skal stå på magen.

Jeg har laget disse invitasjonene til dåp, men de er like passende til navnfest, bursdag og kanskje til og med konfirmasjon hvis konfirmanten er glad i ugler.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg