Ultralydnerver..

Vi teller ikke måneder, ei heller ikke uker, men dager faktisk.
Om noen få dager er altså dagen her. Hvor vi får en liten sniktitt inn til vårt kommende familiemedlem.
“Alle” Spør meg om dagen, de rundt oss av venner og familie og de som jeg prater med i butikken?
Vet dere hva det er enda? Har dere fått en dato?
Nei svarer jeg mens jeg setter opp et tappert smil.
Hvert eneste spørsmål minner meg om at vi stadig kommer nærmere.
Sannheten er at for meg blir det mer og mer uvesentlig, igrunnen, om det er jente eller gutt.Selv om man selvfølgelig er spent på hva som kommer, blir det dobbelt så mange jenter som gutter, eller like mange av hver?
Eller denne termindatoen da, at jeg blir en av de 3 små prosentene som føder på termindato er lite sannsynlig, en liten pekepinn er greit, men akkurat nå holder det i massevis å vite at januar er måneden vi må gjøre oss klare for å ta imot en til.
 
Alt jeg tenker på er om den lille i magen har det godt. Er frisk og rask og trives der inne.
At han eller hun vokser som han skal. Utvikler seg i riktig tempo og er i stand til å hilse på oss i denne iskalde verden om 4-5 mnd.
 
Etterhvert som dagen nærmer seg begynner nervene.
Tenk om, enn hvis.
Sist gang jeg skrev litt om dette, fikk jeg pekefinger av dere.
Fordi jeg skrev at jeg ønsket meg et friskt barn.
At til tross for nedsatt funksjonsnivå så var man fortsatt frisk.
Jeg beklager om jeg brukte feil ord, men forhåpentligvis forstår dere hva jeg egentlig mener.
Jeg er rundt 18 uker gravid nå.
Og en ultralyd skal fortelle oss om denne krabaten i magen blir et friskt barn.
For hver dag, hver time som går og gjør at ultralyden nærmer seg tenker jeg oftere og oftere på det.
Ultralydnervene preger meg på alle mulig måter og jeg kryper nærmest inn i en egen ventehule.
Måtte bare dagen komme og måtte vi endelig få godt nytt.
 
 

6 kommentarer
    1. Det er så spennende skal på ultralyd i mora men samme som før deg er det det samme om det er gutt eller jente for meg har to gutter og to jenter fra før så det jeg er mest spent på er at alt er som det skal og at det blir en frisk og sunn baby som kommer i januar har prøvd 5 uker før tiden en gang og to ganger 6 dager over termin og en gang sist gang på termin de kommer når de er klare da, mener jeg ikke ho som kom på grun av streptokokk infeksjon 5 uker før tidlig det var veldig skummelt så håper jeg slipper det igjen. Gleder meg masse til og ta en titt inn til den lille klumpen og få vitte om det er gutt eller jente og kan begynne og handle inn blått eller rosa det er alltid likke gøy også må jeg jo igjen kjøpe enten et rosa eller blått garnnøste til sviger mor som elsker og strikke 😊 kjempe spent på mora dagen 😊👍 dumt spørsmål men når er det du skal inn til ultralyd ?😊 synes det er kjempe gøy og følge deg her 😊😊😊

    2. Syns folk kan peke på noen andre jeg!
      Så mye man må hakke på andre for. Selvfølgelig ønsker alle seg ett friskt barn. Jeg tror dessuten alle med disse pekefingrene skjønner hva du mener og da er det unødvendig å «kjefte» på deg.
      Alle ønsker det beste for barna sine, og det er jo ingen hemmelighet at livet er enklere hvis man er funksjonsfrisk..
      det betyr ikke at man vil elske ett barn med nedsatt funksjon noe mindre av den grunn..
      Ønsker dere lykke til på ultralyd❤️

    3. Jeg synes det er litt spesielt å få pekefinger fordi man ønsker seg et friskt barn. Det gjør vel alle. Det betyr jo ikke at man ikke vil ta imot et sykt barn eller et barn med funksjonsnedsettelse med mindre kjærlighet.
      Det må være rom for å være ærlig om følelsene sine uten å få en pekefinger opp i ansiktet. <3

    4. Alle ønsker seg jo friskt barn!? Man ønsker da ikke å se barnet sitt ha vondt/være syk/plages? Som mamma til både frisk og alvorlkg sykt barn, så vet jeg at man elsker sine barn like høyt uavhengig av helse ❤ Masse lykke til!

    5. Så disse kommentarene sist og tolka ikke ditt innlegg som noe noen skulle ha grunn til å rette pekefinger for.. Såklart vil jo alle ønske seg et friskt barn, ordet friskt er nå også relativt! Jeg skal selv på oul om ei uke og håper på å få greie på at det er en frisk krabat inni der, at alt er som det skal utifra “normalen”.. I tillegg håper jeg faktisk at det er en gutt, det vil passe “best inn” her, da vi har 3 jenter og 1 gutt ifra før. Såklart blir vi glad for ei jente også, men er jo lov å håpe/ønske, vi er da bare mennesker! 💜 Masse lykke til på din ultralyd, gleder meg til oppdatering! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg