Valentines day – Noen ord til min elskede mann

dyyydyyyyt dyydyyyty dyyytyyyt, vekkerklokken til mannen uler så det jomer, og det er ikke førstegangen denne morgenen heller. Jeg ser en hånd som strekkes, BANG…sukk..nok en gang på snooze.
fem minutter går, dyyyydyyyt dyyydyyyt dyydyyyt, denne gangen må jeg dytte i deg for at du skal reagere.
Er det noe som irriterer meg grenseløst så er det den helsikes snooze knappen, det bare må ha vært enn mann som har funnet på den! Det gjør jo hele “stå opp” prosessen dobbelt så lang, og den er jo grusom nok fra før.
Og det er ikke bare det som irriterer meg grønt med deg, etter å ha levd meg deg i 11 år, så skal jeg jammen si det har poppet opp noen uvaner, ulyder og for ikke snakke om merkelige rutiner. Jeg må da ha vært blind som ikke så dette de første månendene?
Hvordan er det mulig, å slurpe så uendelig høyt og lenge for en slurk kaffe? For ikke snakke om måten du blander brødskive og juice elegant i munnen, hva med å vente med å drikke til du er ferdig tygd?
Eller du setter på en klesvask, ja det skal du ha, du vasker klær, men hva de klæra som kommer ut av tørketrommel og tørkestativ? Tror du de kryper til skapene av seg selv? Ferdig bretta?
Å sette deg til å rydde, betyr jo bare mer ekstra jobb, for du er verdensmester på overflaterydding, alt slenges inn i det nærmeste skapet, *klappklapp* ferdig å rydde.
Jo da, det fungerer fint det, helt til innholdet i skapet overfaller deg neste gang jeg åpner skapet.
Du snorker så huset rister til tider, og hva er den greia med at du må spytte så fort du er i nærheten av en vask?
Jeg er så uendelig lei av å finne tyggiser oooover alt, og ja, da mener jeg de ferdigtygde… *urk*
Og negleriving foran tvskjermen… den lyden når meg langt inni ryggraden…
Men kjære mannen min, en ting er sikkert… jeg er så uendelig glad for at jeg lever med alle disse uvanene,ulydene og de merkelige rutinene, for med alt dette, så får jeg jo også deg <3
For i mellom snoozetrykkingen får jeg også en kjærlig hånd på magen, litt kos på ryggen eller tilbud om å ligge på en god og varm armkrok. Og ofte er det du som tusler opp først, og jeg tasser etter til ferdigstelte barn og en brennende ovn med tikkende varme.
Og med den uendelig irriterende slurpingen føler det også alltid med en kaffekopp til meg, gjerne med litt ekstra melk i, slik du vet jeg vil ha den og med miks av brødskive og juice i munnen følger den en koselig frokost, med alle våre tre små samlet rundt bordet.
Og med den oppsamlet ubrettete kleshaugen følger den en felles stund for hele familien på badet, hvor du og jeg står å bretter og våre tre troll bader, koser seg, plasker og viser stolt at de kan dukke, og det med HELE fjeset under vann.
Og den overflateryddingen din, vel.. den er bare sjarmerende… Tanken er iallefall god ,du HAR jo ryddet ;)
Snorkingen din har blitt en trygghetslyd og jeg klarer nesten ikke sove uten den <3
Spyttingen velger jeg å overse, tyggisene kan jo bare kastes i søpla og neglerivingen…vell jeg sender deg bare et blikk også får jeg et slengkyss tilbake og neglerivingen stopper.. iallefall for en liten stund.
Ja, la oss snakke litt om kyssene dine, og kosene dine, og den gode armkroken din.
Eller meldingene som kommer når jeg minst aner det, men stadige påminnelser om hvorfor du elsker meg.
Ja la oss snakke litt om hvor fantastisk pappa du er, som tuller så barna ler så de neste tisser på seg, som sparker ball, som spiller skuespill, som synger sang, som skifter bleier, som trøster , som leser bok og som er der, når de trenger det.
mannenmin
La oss snakke litt om hvor omsorgsfull du er, som alltid gjør alt for familien, som bryr deg så mye om andre at du nesten glemmer deg selv litt.
Hvor heldig jeg er, som har deg.. klarer jeg nesten ikke snakke om, for jeg finner ikke ord.
Du ER fantastisk, uten overdrivelse.
Jeg elsker hele deg, på godt og vondt.
 
Happy valentines mannen min, kan ikke love deg no romantisk date, men en koselig hverdag med meg og våre tre sjarmiser, rundt middagsbordet, i vårt lille kaos..vårt hverdagskaos..
Jeg kan iallefall tenne lys da ;)
Jeg elsker deg min gærne deilige, gode , gærne mann.
 
/// Lik om din andre halvdel også har noen frustrerende men ulevelige uvaner.
 
 

2 kommentarer
    1. He he så bra 😉 Det er jo slik det er…etter mange år sammen så kjenner man hverandre virkelig på godt og vondt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg