Vår sommertradisjon – Ta vare på minnene

//annonse

Vi har unnagjort godt over halvparten av august måned og det merkes allerede i luften.
En ørliten krisp som jeg kaller det på morgen, som forteller at høsten er rett rundt hjørnet.
Sommeren 2019 er med andre ord i ferd med å bli historie.
Og selv om jeg skal være såpass ærlig å si at jeg synes skoleferien er ørlitt lang, synes jeg sommeren i år virkelig har flydd unna.
I år er første ferie på lenge hvor vi virkelig ikke har hatt noen planer.
Tatt det meste på sparket og dagene som de kommer.
Og tro det eller ei, det har vært en fantastisk sommer med masse opplevelser.
og enda flere minner.
Det er noe magisk med sommeren, ungene vokser liksom litt ekstra denne perioden.
Og med all tiden vi har sammen, føler jeg på mange måter vi ser de, på en helt annen måte enn resten av året, om du skjønner hva jeg mener.
Det er helt uvirkelig at vi nå har en sjuendeklassing, fjerdeklassing og andreklassing, jeg mener, hvor ble det egentlig av førsteklassingen vår?

 
Det er mye med sommeren jeg setter pris på nå, på en helt annen måte enn før jeg fikk barn.
Det er stort å være med på å bygge tradisjoner.
Lage sommerminner.
Og for meg, er det viktig å ta vare på de også.

Jeg har selv en bunke med utslitte fotoalbum i hylla ifra mine sommerferier, proppfull av sommerminner.
Noen hadde jeg husket uten bilde, andre ikke.
Det mest spesielle er hvordan bildene på mange måter forandrer seg etterhvert som jeg blir eldre.
Jeg er jo den samme vesle trill runde frøkna, men måten jeg ser på øyeblikkene forandrer seg.
Dette vil jeg skape til mine barn også, bilder de kan titte tilbake på og mimre.
Fra nå av til de blir eldre.
Derfor har jeg begynt en tradisjon, vi er på tredje året på rad nå.
Og det er rett og slett å lage en fotobok.

Jeg trodde helt ærlig ikke jeg skulle klare å gjennomføre det, da jeg tar nesten alle bildene med mobilen, og har generelt nok ting å fylle tiden min med.
Men, etter jeg fant fotoknudsen sin app, har jeg laget årets fotobok på under en time tilsammen.

Jeg har redigert boken underveis. Puttet inn minner litt her og der.
Og det er SÅ enkelt.
Du kan velge om du vil at appen skal foreslå layout for deg, eller du kan selv velge.
Den sier også ifra om bildene ikke er av ok kvalitet.
Du kan legge til tekst i appen også, men ønsker du mer avanserte redigeringer som egne gifs osv må du lage den på nettsiden.
Jeg har valgt å gjøre det enkelt i år, alt er laget på appen.
Men innimellom er det enkle det aller aller beste.

I år har vi valgt en kvadratisk bok, med flatlay og matte sider.
Virkelig fornøyd med kvaliteten fra fotoknudsen.

Og i samarbeid med de får jeg dele en rabattkode som gir dere hele 40% på alle fotobøker i perioden 18/08 til 29/08
Bruk rabattkode: NINA40 i kassen og vips så slåes en god slant av på årets sommerminner.
Ta vare på øyeblikkene du også ❤️ Besøk fotoknudsen HER

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg