Vårsko til småfolket

Jeg husker faktisk fortsatt følelsen selv.

Første dagen man kunne hoppe ut av de tunge vinterskoene og over i joggesko.
Aller best var det om de var helt nye.

Så lette ben hadde jeg aldri hatt før, føltes ut som jeg kunne løpe herifra til evigheten.
Følelsen av nye joggesko mot grusbelagt asfalt er det beste vårtegnet, uten tvil.

Nå som foreldre må jeg innrømme jeg ser på sesongskiftet med skrekkblandet fryd,
for ny årstid betyr også tre sett med barneføtter som trenger nye sko.

En sjeldent gang har man flaks og kan bruke fjorårets littegranne, men da har man FLAKS.

Skoshopping med barn kan være en utfordring, iallefall med mine.
Og min taktikk har rett og slett blitt å lage en liten skobutikk hjemme,
Bestiller meg noen modeller hjem fra ellos (de har et godt og variert utvalg i barnesko synes jeg)
og finner ut i ro og mak hvilke som passer barna best.
Ofte er det MYE enklere å få prøvd skoene når vi er innenfor fire kjente vegger også.

Det er så mye flott av barnesko nå, fargerike og leken design med god kvalitet og slitestyrke.
Siste er veldig viktig til mellomste som sliter sko før vi er ferdig med å prøve de.

Til de aller minste.

Adidas har veldig god erfaring med, slitesterke og brede i foten.
Prisen er også veldig overkommelig, bare 299, finner de HER
62-2469 62-2470

 

Eller disse kjempefine fra Nike.
146261_412377-600_3412367-031-phsrh001-3144

 

En favoritt hos meg hos de aller minste er skoene fra Kavat,
de har vi vært så fornøyde med at det nesten er trist at de har vokst ifra de 😉
Du finner sko fra Kavat feks her hos ellos

collage

 

En annen anbefaling til de aller minste er støvlene fra Tretorn, de er akkurat passe stive nok til å være enkle å få av og på og sitte godt på foten.
I tillegg tåler de å bli krabbet med. Støvlene finner du her
collage12
Til de mellomste og store barna.

Her er det jo virkelig uendelig med muligheter, tydelig at de vil at skodilla skal starte tidlig 😉
men med tre barn er jeg en reser på å tenke praktisk.

Eneste skoen som har bevist at de holder ut en sesong med mellomste sine herjinger er Viking.
Jeg ser også på bruktmarkedet at Viking er sko som går igjen til neste sesong.

Vi priser oss lykkelige for overgangskoene som er vanntette, og de ER virkelig vanntette også.
Du finner ulike Vikingmodeller her
62-2681 62-2682

 

62-2685 62-2686

 

For å gjøre skoshopping ekstra enkel har de laget en lik, lettere modell som ikke er vanntett, som passer ypperlig når gradene stiger enda mer.
Vær forøvrig litt obs på akkurat det. Skoene ser veldig like ut, men det er kun de med svarte detaljer som er vanntette.

Masse tøft til de litt større gutta finner du her 

collagegutt

 

Og til jentene her.

collagejenter

 

Hva er deres favoritt ?

 

(Dette innlegget inneholder annonselenker, benytter du deg av disse

bidrar du til å støtte vår jobb med idebank for småbarnsforeldre)

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg