Verdens heldigste –

Du spretter opp hver morgen før fuglene fiser.
Du bryr det ikke om hva klokka viser.

Uthvilt og klar for en ny dag
En ivirg elev med livet som fag.

Under dyna du sniker to barneføtter så kalde og små.
Hvisker stille… mamma… du våkne må.

Jeg gløtter med øya og ser rett inn i ditt herlig smil.
Sukk jeg som bare ville sove liiiitt til.

Opp og hopp mamman min,
Denne dagen skal bli fin.

Du hakke no valg nei,
kom bli med meg!

Vi tusler på badet, oh herlige morgenrutiner,
lillebror griner,
leverposteien vi kliner,
hverandre dere piner,
jeg ansiktet forfiner,
vi jakter kaniner,
plukker opp rosiner,
lager grimaser og miner,

Oj vi håret må kamme,
Klokka er mange,
vi må reise med det samme.

Til barnehagen vi går,
Jeg hadenusser, koser og klemmer får.

Dagen den går,
Og presis klokken fire du ved porten står.

Hjem til middag og ettermiddagskos.
Du grynter på nesa av pølser og potetmos.

Hva skjedde? Du slukte det jo sist?
Nå har du knapt spist?

Du moser brokkolien og ertene spretter.
Jeg får i deg noen få skjeer og håper de metter.

Du løper avgårde til biler, klosser og puslespill.
Mamma, mamma, leke litt er du snill?

Vennen, mamma skal bare,
du tramper i gulvet, liker ikke svaret.

Stamper til rommet med sinne og tårer.
Skal bare, er svaret og gjett om det sårer.

Nei, middagsrester og rydding får vente.
Nå er tiden til for meg og en liten jente.

Litt trøst og kos må til,
så går vi over til å gjøre det hun vil.

Vi bygger tårn, turner og leker prinsesser.
Vi ler og koser hos, det er ingen som stresser.

Barnetv, sofakos og kveldsmat som metter.
Litt tannpuss og bok før vi dyna bretter.

Et kyss på panna før natta er det viktigste,
Jeg lukker døra, og føler meg som verdens heldigste.


matildesover

 

Lik og del om du føler deg som verdens heldigste (iallefall etter leggetid)

6 kommentarer
    1. “Mamma skal bare…” Dessverre 3 ord som blir sagt altfor mange ganger her i hus!:/ Nydelig tekst!

    2. Åh traff meg så godt at tårene kom. Grunnen er nok følelesen av å ikke strekke til i en hverdag der dagene går alt for fort. Så mange ganger har man sagt det og hatt dårlig samvittighet! Takk for en kjempefin tekst, og med d samme få vite d er ikke bare her i huset…

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg