Vi flytter – 5 ting vi gleder oss til.

Det er pappesker og kaos overalt.
To-Do lista er lengre enn et mareritt og jeg føler vi ALDRI kommer i mål.
Vil vi noen gang klare å flytte lurer jeg på.
Selvfølgelig vet jeg vi kommer i mål til slutt men usj a meg dette er er jammen meg seigt altså.
 
Å flytte ifra bygda vår er med blandede følelser, i går skrev jeg et innlegg om 5 ting vi kommer til å savne. Men om ikke lenge, om noen dager bare kan vi kalle oss Jevnakinger.. er det ikke det det heter? 🙂 Og vi bor i et byggefelt som har rykte på seg å kanskje være områdets koseligste…iallefall om du spør de som bor der 😉
 
Men hva gleder vi oss egentlig mest til?

  1. Alt på en flate.
    Nå er riktig nok huset tre etasjer, men alt vi “må” ha er samlet i hovedetg, soverommene til de minste barna, 2 toalett, stor stue og kjøkken, bad og vaskerom.
    Med fem små å passe på vil det uten tvil lette hverdagen å vite at jeg har en etasje å ha kontroll over.
  2. Liv og røre rundt oss.
    Vi har allerede sovet en helg i det nye huset hele gjengen. Lørdagen bydde på herlig vær så vi tuslet over på lekeplassen som er rett ovenfor huset.
    Det tok ikke lange tiden før det krydde av unger der.
    Unger som syklet, løp, hoppet i tau, husket, skravlet og leket. Mine små ble stående med store munner og øyne.
    Her var det MANGE å leke med.
  3. Gangsti overalt.
    Det er landlig og fredelig her, lite trafikk, men den som kommer, den kommer raskt.
    Store lastebiler med tømmer bak seg i full fart er ikke noe du har lyst til at skal dele vei med en vinglete seksåring på sykkel.
    På Jevnaker vet jeg de kan komme seg fra A-Å på gangsti hele veien.
  4. Flere muligheter.
    Selv om bygda vi bor i har et godt utvalg med fritidsaktiviteter vil tilbudet selvfølgelig bli breiere dit vi flytter.
    Mere tilbud til de som ikke ønsker å løpe etter ball feks. Kulturskole med fokus på sang, kunst og teater VET jeg at jeg har minst to i familien som vil elske.
    De har også mere rundt seg i gå og sykkelavstand som de selv kan ta initiativ til å oppsøke uten å måtte ha skyss eller hjelp av oss.
    Noe som er veldig kjekt for en storfamilie.
  5. Kolonial.no.
    Et av de største savnene etter vi kom hit var all form for takeaway, matkassemuligheter og ikke minst kolonial.no.
    jeg må nesten le litt når jeg skriver det, for sannheten er jo at jeg ALDRI har prøvd det ha ha, jeg bare er sikker på at det vil være en redning for oss.
    For tro du meg, det er lite som er moro når man handler med fem små på slep.
    Jeg er temmelig sikker på at jeg og Kolonial kan bli bestevenner, jeg skal holde dere oppdatert når vi får testet det.

    Men bare det å kunne droppe å lage middag selv en gang for å bestille noe med seg hjem, eller vite at man har pomfrites og en saftig burger kun noen minutter unna når suget etter junkfood er enormt.. du vet når det plutselig dukker opp, da er nøden stooor.
4 kommentarer
    1. Hipp hurra for kolonial sier jeg bare – du kommer til å elske de! Nå tar de tilogmed panten din med seg😎

    2. Velkommen til Jevnaker!
      Vi setter stor pris på å få dere som innbyggere – hyggelig å se at dere allerede har oppdaget en del av det gode liv i kommunen😀.
      Håper dere oppdager enda mer etterhvert!
      (Tror Kolonial.no leverer på Jevnaker.)
      Hilsen rådmann May-Britt

    3. Tusen hjertelig takk 🙂 Vi gleder oss til å fylle kommunen med liv og røre med våre fem små og forhåpentligvis en livat butikk.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg