Vi har funnet kuren for støvsugerangst.

/annonse

Vel, nå innser jeg igrunnen at det kan finnes flere varianter for støvsugerangst.

Den vi voksne kanskje er mest kjent med, er rett og slett angst for Å STØVSUGE…. det er jo ikke akkurat noe jeg gjør med iver og lyst, det skal jeg være den første som innrømmer.

Det er selvfølgelig vanvittig deilig når det er gjort, og det må gjøres også..
Meeeeen… støvsugerangsten henter meg rett som det er.

Men det er ikke den type angst jeg har funnet kuren for.. eller jo faktisk nesten..
men det er støvsugerangsten hos våre minste.

Det er nemlig en ting alle våre små har eller har hatt til felles.
Støvsugerangsten.

De er, rettelse VAR liiiveredde støvsugeren.

Vi snakker panikkgråt, bankende hjerter, snørr og tårer.
Vi kunne rett og slett ikke støvsuge når barna var våken og tilstede.

Det utløste en vanvittig gråt og livredde unger.
For nummer to var det så ille at han til og med hadde mareritt om støvsugeren stakkar.

Vi trodde vi løste problemet med å vente til barna hadde sovnet, men jammen skulle det vise seg å bli vanskelig også. Eldstefrøken vil ha fred og ro mens hun sover og minstemann har våknet under støvsuging i full angst, det unner vi han ikke.

Og det er spørsmålet, når støvsuger man da?

Jeg var egentlig langt ned i fortvilelse da en engel fra Bosch plutselig banket på døren.
Hei sa hun, vi har en meget stillegående støvsuger vi lurer på om dere har lyst til å teste?

Det viser seg nemlig at vi ikke er alene med vårt støvsugerproblem.
Faktisk så har hver 5. nordmann unnlatt å støvsuge for å unngå å vekke barna.
Vi er jo en hel gjeng med andre ord.

Det var som musikk i mine ører det hun sa, stillegående støvsuger, finnes virkelig det?
Jeg takket selvfølgelig ja, dette ville vi teste.

Tenk om dette kunne være løsningen.
Vi har behov for å støvsuge ofte, oftere enn gjennomsnittet.
Ca 66% sier det støvsuger hver uke, vi burde nok støvsugd hver dag. Ikke hele huset, med kjøkken og spisebord kan ofte se ut som en (mat)krigssone etter en hel dag hjemme.

Så kom den, den stillegående støvsugeren, eller Bosch ProSilencer som den heter.
I mellomtiden hadde jeg fått streng beskjed fra sykehus og leger om å kun gjøre det jeg måtte, og støvsuging er ikke på den lista.

Med andre ord, dette skulle bli leketøyet til mannen.

Og her er den altså, løsningen på våre støvsugerproblemer.
Og ikke minst mannens nye leketøy.

Den er skummelt stillegående, faktisk, det som bråker mest er at man må dra munnstykke frem og tilbake på gulvet.

Ikke bare kan vi støvsuge mens barna sover, vi kan også støvsuge mens de er våkne. Ja vi kan til og med strekke oss så langt at vi kan støvsuge ungene også 😉

Jeg mener MANNEN kan støvsuge når han vil (og når han ikke vil)

 

Som bonus har den, den lengste ledningen jeg har sett på en støvsuger, hele 15 meter.


Vi kan nesten rekke hele øveretasjen på huset uten å bytte stikkontakt, jeg vet jeg vet, det er luksusproblem men du vet hvor irriterende det er når du plutselig ender opp med en dau støvsuger fordi du nappa ut ledningen i det du dro den etter den.

Filteret er vaskbart, så det er kun støvsugerposer du må sørge for å ha i hus.

I følge mannen er den veldig behagelig å bruke, ikke bare pga lyden men også pga justeringer og det litt spesielle håndtaket.

VI vil med dette sende en stor takk til BOSCH! Takk for at dere har kurert vår støvsugerangst…
Iallefall hos de minste..

Pssst: Bosch lurer på om vi har lyst til å dele ut en støvsuger til en av dere?
Trykk liker under her om du tenker at det hadde vært gøy 🙂

29 kommentarer
    1. Fungerer den mot hundens støvsugerangst også? 7åringen synes det bråker, 2åringen synes den er skummel og bikkja synes begge deler ?

    2. Åjaaa! 😀
      En sånn hadde vært midt i blinken med barn som nært får panikk av den lille håndholdte støvsugeren til og med.
      LikerLikerLiker! 😀 Og Liker enda litt mer 🙂

    3. Jeg trykker LIKER på denne altså 🙂
      Det hadde vært så kjærkomment å fått en støvsuger som faktisk SUGER !
      Støvsugeren min funker nesten ikke, og som alenemor med to små blir det ganske nedprioritert å kjøpe ny ? Så jeg krysser fingre og tær ?

    4. Ååå den hadde vært vidunder å vinne??Her må det støvsuges hver dag siden vi har hund. og mannen nekter å støvsuge fordi håndtaket/ stanga på støvsugeren ikke kan tilpasses han. så hurra for ny støvsuger. som i tillegg ikke våkner barna våre???

    5. Åh det hadde vært midt i blinken
      ……har en datter som ikke er venn med støvsugeren?

    6. Ny støvsuger som denne hadde vært en drøm ?? Det første som fanget meg skal jeg ærlig innrømme at var designet og håndtaket, ikke at den er stille? Jeg sliter daglig med ledd- og muskelsmerter, og skulder/arm/håndledd + legg/ankel er der jeg sliter mest. Noen perioder såpass at selv daglige gjøremål er vanskelig. Håndtaket på denne ser supert ut, kanskje et håp om at støvsugingen da kan føre mindre smerter med seg hos meg? Minsten her i hus (2 år) har det motsatte av støvsugerangst, og fra han lærte å krype har støvsuging vært til tider problematisk med en som konstant skal prøve å overta og nærmest henger over støvsugeren for å få den? Nå er han stor nok til å få små “oppgaver”, feks støvsuge under stolen sin etter måltid – det elsker han. Men kun på halv styrke, kommer den derimot ved uhell på full styrke når han støvsuger hyler han og springer avgårde, og klarer ikke roe seg før jeg har skrudd av. Så denne hadde nok vært enda kjekkere for han å støvsuge med, da kan han ha full styrke på og faktisk få med alle smulene sine som han blir så sinte på fordi de ikke “samarbeider”? Ser nok en stor fordel med stillegående støvsuger for meg selv også da, kanskje det da hadde vært enklere å “lure” meg til å få jobben unnagjort litt raskere i fred uten at minsten på 2år kommer løpende med en gang han hører lyden og sier strengt “naai Mimil lempe deg (Ludvig Emil hjelpa deg)”.. kjekt med hjelp altså, men avogtil foretrekker jeg å bare støvsuge over gulvet fullfart – sånn foreksempel når det ringer uanmeldt besøk på døra??

    7. Det blir støvsuging MINST én gang til dagen her (stue/kjøkken), med tre barn fra 2-5 år?

    8. Tror nok at de er høy sensetiv for den lyden. Du kan få det samme problemet med å dysje håret på barna. Noen tror det er angst for å få såpe i øynene men det er rett og slett brååket fra dysjen . Hjelper å bruke en en flaske med vann eller liten bøtte / kanne å skylle håret på små barn med

    9. Åh den hadde vært en DRØM å vinne ? Lillegutt på 10mnd er livredd støvsugeren, hyyyler, gråter og ser rett å søett ut som om han får panikk når vår starter. ? Og hunden.. han flykter.. ?? får ikke støvsugd med mindre noen tar med hunden og guttongen på tur?? hehe.. om jeg ikke vinner står den iallefall på ønskelista til bursdagen min i sommer, hehe ??

      Lykke til alle andre og ha en fiiiin dag ?

    10. Ønsker meg sånn ? Den høysensitive 12-åringen hadde nok vært mer positiv til å støvsuge da. Nå går han rundt med høretelefoner og mobilen i ene handa ?

    11. Ja takk ? ønsker å vinne denne støvsugeren pga datteren min er redd støvsugeren og den bråker for mye..?

    12. Wow, den høres jo helt fantastisk ut!!! Jeg har to som hyyyyyler og hyperventilerer når jeg skrur på støvsugeren. Siden jeg er alene må jeg ty til barnevakt som kan ta med ungene ut av huset når jeg skal støvsuge :-/

    13. Ja, ønsker oss sånn ? Når støvsugeren starter så hyler ungene og løper vekk, mens katten spretter i taket og flyr ut kattedøra ?

    14. Fantastisk støvsuger! 😀 Anbefales ^^, Eldste jenta her var livredd før, men denne har sørget for at vi kan legge vekk hørselvern, og hun ønsker til og med å hjelpe til noen ganger. Minstemann er også veldig begeistret for denne :-p

    15. han eldste hos oss var og er frå tid til anna redd støvsugaren. Han minste er mest sint på den og vil helst bruke eller skru den av.

    16. Hadde vært supert med ny støvsuger. Vår synger på siste vers, og er fikset midlertidig med gaffatape ?

    17. Hadde vert en drøm ? mini snuppa på 2,5 er heilt fra seg når æ absolutt ikke klarer å utsette det lenge ?

    18. Denne hadde vært nydelig for meg og min livredde sønn ? Våres gamle støvsuger tok kvelden for noen uker siden, så nå går jeg rundt med feiebrett ?

    19. Wow!! Den må vi få tak i. Vi har ei litta på 11mnd som også har støvsuger angst. Bærer henne som regel med meg rundt når jeg støvsuger, men er ikke så lett å komme til i alle kriker og kroker da.

    20. 2 gutter her. En av dem er litt redd for støvsuger så han stikker av til et rom og venter på at eg skal bli ferdig med å støvsuge :p

    21. En stille støvsuger hadde vært en drøm. Med 4 barn og 3 katter i hus, støvsuges minst en gang om dagen. Optimalt hadde vært å ta en runde når kidss var i seng også. Her sliter vi ikke med støvsugerangst, annet enn på kattene, men jeg har en liten gutt som elsker å støvsuge. Så nye faktisk at han våkner og skal være med, til den minste antydning av støvsugerlyd. Upraktisk når man ser DEN sandhaugen i gangennpr vi endelig er ferdig med å fly inn og ut for dagen, eller man oppdager at man har pelsen etter en halv katt i sofaen og på teppet, og et par oppsmuldrede brødskiver under kjøkkenbordet, før man skal slenge rumpa i sofaen og beina på bordet…

    22. Dette hørtes midt i blinken ut! ?? Vil gjerne prøve denne karen her ?

    23. En stillegående støvsuger hadde vært perfekt med to, snart tre små i hus 🙂
      kanskje både jeg og mannen hadde støvsuget litt oftere også.

    24. Høres himmelsk ut begge 2 her e livredd støvsugeren så eg har ikkje anskaffet meg en ny pga at den blir stående på pynt e det lei av kost å kostebrett?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg