Vi har testet elsykkel – Vil du også?

/annonse

Med vind i håret, smil om munnen og sola i ansiktet kommer han over haugen.
Jeg har sett han sykle samme strekningen før, men i et helt annet tempo.
Og en smule mer sliten.
Jeg hører både liten og stor jubler bak han, fortere pappa, fortere!

Minstemann har vært med for å hente minstestoresøster i barnehagen.
Begge plassert trygt i hvert sitt sete i vogna bak en syklende pappa.
Han tar en ekstra runde på gårdsplassen før han parkerer.
Noen pip, en nøkkel som vries om og han trår av sykkelen.
Det er hans fjerde tur denne uka, på elsykkelen.
Vi bor sentralt usentralt.
Det er ikke annet enn den lille bygda vår i nærmeste omkrets, men vi bor slik at det er tullete å sette oss i bilen for hvert eneste ærend. 3 min i bil for å hente i barnehagen føles bortkastet.
Det er igrunnen ikke lange biten, 2 km en vei.
Men akkurat nok oppoverbakker på veien hjem at å sykle med to barn bak er litt for tiltak til å skulle gjøre det fast. Man kan si hva man vil, men det er faktisk tungt å sykle med 4o ish kg hengende etter seg når man har kun motbakker i vente.
2 km er ikke langt, men akkurat litt for langt enkelte dager om man ikke MÅ sykle, om man KAN ta bilen som likevel bare står der.

Vi har flere ganger vært inne på elsykkel-tanker, at jeg ikke har førerkortet har også vært en motivasjon.
Da er det enklere for meg også å kunne bidra til å hente og levere i barnehagen.
Elsykkel er kommet for å bli, det er det ingen tvil om. Flere og flere velger å investere i disse fantastiske syklene som kan gjøre hverdagen enklere men likevel sprekere for mange.
Rett som det var satt vi å vurderte for eller imot, så når da NAF MOV ringte og lurte på om vi ville teste en elsykkel var vi IKKE vonde å be.

NAF kjenner de fleste som beveger seg i trafikken i dag, nærmest som reddende engler dukker de opp når du trenger de mest. Bileiere flest har kjennskap til de gule “englene” i trafikken.
Og nå, skal de jammen meg stille opp for elsyklistene også.
De har teamet seg opp med Merida, som har skrur sammen noen fantastiske elsykler. Kvalitetssykler som passer de fleste, varierte modeller tilpasset behov og lommebok.
Og ved kjøp av elsykkel via NAF MOV sine sider, får du tilgang NAF sine unike tjenester for nettopp elsykkeleiere. Med NAF MOV blir du som en ekte trafikant å regne på en elsykkel. Og kan i likhet med en bilfører bli reddet av de gule englene dersom behovet skulle oppstå. Punkterer du, dukker de opp å skifter dekk, går batteriet tomt, kjører de deg til jobb og skulle du være uheldig å få sykkelen stjelt, ja da får du en ny.
Vi fikk teste en elsykkel, for all del det er fortsatt trim, men det å sykle går en smule mer smuuud enn ellers. Og vil du få deg en trim, vel da er det bare å skru av strømmen da?

Har dere også elsykkeltanker og lurer på om det er noe for dere,
kan du nå få mulighet til å teste en elsykkel en hel måned!

Vi har trukket vinneren:

Irene Westad Bilen vår slutta nettopp å fungere og er sendt til vraking. Barnehagen ligger motsatt vei av jobben min, og det er akkurat litt for langt å sykle uten å komme fram gjennomsvett til jobb. Med el-sykkel hadde jeg helt klart prioritert sykkel framfor bil, når vi igjen får kjøpt oss bil ?

72 kommentarer
    1. Vi bytter bhg til høsten for at den er nærmere slik at vi kan gå/sykle for å hente og levere.. men vi har bare brattebakker hjemover så ein elsykkel hadde vore topp å få prøvd ?

    2. Med tvillingjenter på 1,7 år hadde det vært fint med elsykkel når vi skal følge storebror i barnehagen. Da hadde æ hver dag valgt sykkel framfor bil ??????

    3. Hadde vært helt supert med el-sykkel. Vi bor også sentralt-usentralt, med oppoverbakker uansett hvilken vei vi skal, å med 2 stk i sykkelvogna er det altfor tungt å sykle f.eks. til barnehagen som er 5 km unna eller butikken. Barna hadde elska det om jeg plutselig hadde kunnet syklet med dem til barnehagen, for det vil jo de og gjøre når andre (som bor nermere) gjør det. *krysser det som krysses kan*

    4. Den hadde vært fantastisk å fått testet i en travel famileværdag ? Ofte velges bilen fremfor noe annet, så hadde vært kjekt å testa noe som ga oss mer mosjon i hverdagen + miljøvennnlig

    5. Har heller ikke førerkort og bor på en liten pLASS. Barnehagen er en eneste lang oppoverbakker For å levere minste og den andre barnehagen er 6 km for å levere nr 2. Fikk ikke plass i samme barnehage ? Nå har ingen av oss jobb så da leverer vi hver vår. Hår uheldigvis ikke buss opp til barnehagen til minste (bare oppoverbakke) går buss til nr 2 sin men da må jeg gå hjem For det går så sjelden buss ? Hadde vært en drøm å få prøve en slik sykkeø. Skal snart i gang med jobb gjennom nav så hadde vært greit å komt seg til og fra litt lettere. Har ikke hatt råd til å invistere i sykkel selv. Hadde gjort livet så mye lettere for oss som familie.

    6. Vi er ute på sykkeltur stadig vekk, og det hadde vært gøy å prøve en el-sykkel. Vi planlegger en lengter tur i sommerferien og da hadde det vært perfekt med litt dra hjelp

    7. Det hadde vært fantstisk med en EL sykkel! Vi bor usentralt og har 6km til barnehagen, med bare oppoverbakker så sykkel blir helt utelukket. Men med en el sykkel hadde også vi kunne latt bilen stå og valgt et mer miljøvennlig alternativ ??

    8. Mannen og snuppa på to år storkoser seg på sykkeltur sammen, men for meg Med en kropp som ikke tåler veldig stor belastning har jeg ikke klart å sykle lenger enn en runde rundt nabolaget de siste to årene. Da hadde det vært fantastisk med en elsykkel så hele familien kunne vært på tur sammen ???

    9. Vi har tre barn fra fire år og ned og tenker at å ha en elsykkel hadde gjort det enklere å dra på sykkeltur med hele gjengen 🙂 Mor i huset(meg) har nemlig ikke kondisen helt på topp etter tre tette og dårlige svangerskap…

    10. Bilen vår slutta nettopp å fungere og er sendt til vraking. Barnehagen ligger motsatt vei av jobben min, og det er akkurat litt for langt å sykle uten å komme fram gjennomsvett til jobb. Med el-sykkel hadde jeg helt klart prioritert sykkel framfor bil, når vi igjen får kjøpt oss bil 🙂

    11. Har veldig lyst å prøve ?? Jeg elsker å sykle, men fant ut når det var 3,5 km til bhg og 3,5 km videre til skolen bestemte jeg meg etter 3 mnd med sykling at dette maktet jeg ikke, kom så ofte forsent og når noen av bakkene var så umenneskelige at jeg mistet motet. Når jeg har fri elsker jeg å sykle å hente/ levere han, og det hadde vært topp med en el. Sykkel som kunne gitt meg mot til å sykle mye mer! Lillegutt elsker å sitte i sykkelvogn,

    12. Det hadde vært supert å få prøve en el-sykkel. Jeg skal gå til innkjøp av en nå, så hadde vært perfekt å få prøve en først. Samboeren min har en, så når jeg får kjøpt en, kommer vi oss på lengre sykkelturer med barna + at jeg kan sykle til og fra jobb

    13. Jeg har veldig lyst å prøve. Eldste begynner på skolen og minstemann begynner i en bhg litt lenger unna enn den eldste gikk i. Bor i en lite. Bygd og jeg har ikke lappen. Har tenk mye på å skaffe elsykkel men de dr dyre så fint å prøve først. Mannen min jobber skift så er alene om henting og levering og har bare motbakker hjemover?

    14. Jeg ønsker å prøve elsykkel ? Lang vei til skolen for dei eldste, og til høsten begynner minstemann i bhg som er enda lengre unna. Så da hadde det vært kjekt med en elsykkel ?

    15. Vi vil gjerne ha elsykkel for å kunne hente to barn i bhg og et skolebarn. Det er vrient å få tida til å strekke til om morgenen, og særlig når det er stillestående kø i tillegg. Det å suse forbi i en elsykkel hadde gjort hverdagen (og bekymringene for høstens logistikk) mye mindre!

    16. Vi bor ca to tre jm fra bhg, med (de fordømte) oppoverbakkene. Hadde vært arti med en elsykkel slik at vi kunne henta de i bhg uten bil. Hadde vært stor stas. Også det å kunne sykle til butikken som ligger to km unna. Så krysser alt jeg har og håper på det beste

    17. Ååå ja… jeg har ønsket med elsykkel så lenge! Drømmen er å kunne kvitte seg med bilen og kun ha elsykkel… men skulle gjerne prøvd før jeg tør å ta den avgjørelsen

    18. Jeg bor i Lillestrøm, som egentlig er perfekt til å sykle. Familien syklet ofte, men syklene våre ble stjålet. Hadde jeg hatt el-sykkel, ville jeg nok ha brukt den til jobb også, sammen med barna.

    19. Me hadde ønsket å prøve elsykkel for å slippe køtid til jobb, slik at vi kommer raskere til barnehagen?

    20. Har i et par år nå drømt om el-sykkel, men som student og småbarnsmor har det ikke vært innenfor rekkevidde! Det hadde vært helt sinnsykt å vinne en el-sykkel. Jeg har ikke sertifikatet, og med denne kan jeg både levere i barnehage, dra på butikken og slippe å bruke føere hundre kroner per mnd på busskort! Krysser fingre og tær!

    21. Har vurdert elsykkel en stund nå, men det er litt dyrt for en studentmamma.. Jeg har ikke førerkort og det er bare oppoverbakke hjem fra barnehagen. Derfor blir det buss på oss, selv om strekket ikke er så langt. Ville gjerne syklet, både for miljø, effektivitet og egen fysiske gevinst!

    22. Vi vil GJERNE teste!! Vi er på vei il å selge den ene bilen vår, da det blir for dyrt med to biler når mamma er student og vi har huslån. Planen er å investere i en elsykkel som skal være en erstatning for pappa med henting og bringing i barnehage, og som han skal bruke til og fra jobb! Det er en dyr investering, så hvis vi hadde fått prøve på forhånd, så ville valget vært enklere! 🙂

    23. Det hadde vært supert å teste en eller sykkel her som vi bor. For det er mye grus og oppover bakke. Vanskelig å sykle med vanlig sykkel. Det hadde vært en super motivasjon for hele familien.

    24. Vi har lurt på i flere år å investere i el-sykkel, men siden det er en nokså stor kostnad har vi vært usikre siden ingen i vår omgangskrets har prøvd eller har noen brukererfaring. målet vårt er å leve så miljøvennlig som mulig, og bruke minst mulig bil. Jeg håper vi får lov å teste en el-sykkel

    25. Vurderer å kutte ut en bil, og da hadde det vært syperpraktisk å teste en elsykkel som gjør at kortkjøringen går lettere; henting, levering og alle turene til butikken!

    26. Vi vil gjerne teste elsykkel. Jeg har en sønn på 9 år som liker å sykle og en datter på 5 år som pga diagnose kommer til å bruke mye lenger tid før hun vil kunne sykle selvstendig og på lengre turer.
      Vi bor øverst opp en lang og bratt motbakke og det ville gjøre det så mye lettere om vi hadde en elsykkel hvor jeg kunne ha datteren bak i sykkelvogn. Skole og barnehage er 2-5 km hver vei og fullt mulig å sykle for meg med elsykkel, men ikke uten hvis jeg skal ha mange ekstra kilo og trekke.
      Det ville betydd at familien vår ville kunne komme ut å nyte naturen, fått god trim og deilige opplevelser dom vi trenger å få i fellesskap.

    27. Hei…ønsker å sykle til jobb med el sykkel. Har levering av 3 åring på vei til jobb….
      Det ville spart miljøet og vert en fin tur for minsten til og fra barnehagen. Har en bratt stigning i begynnelsen av turen,noe som er tungt med barn i sete bakpå…

    28. Hadde jeg hatt en elsykkel , så hadde jeg syklet de ca 2 milene jeg har til jobb. Da hadde jeg fortsatt rukket å levere å hente i barnehagen. Det hadde vært bra for miljøet og lommeboken ??

    29. Hei!
      Har veldig lyst å teste elsykkel!
      Bor på ett sted med mange bakker, pga kronisk vond rygg blir d til at man kjører bil selv på de minste turer.
      Jeg er veldig nysgjerrig på om jeg med hjelp av en elsykkel vil kunne sykle uten å gjøre vond rygg verre.
      Har to små, fra høsten av begynner minste på 2,5år i barnehage og det hadde også vært kjekt å kunne sykle den korte distansen.

    30. Det hadde vært helt topp å kunne prøvd en el-sykkel. Her vi bor er det oppoverbakke hele veien hjem både fra butikken og barnehagen, men det er gangavstand begge veier. Vi bruker ca 15 minutter når vi går. Storesøster på 4,5 år har denne helgen fått av støttehjulene på son sykkel og sier hun vil sykle hver dag? Så men elsykkel og sykkelvogn kunne lillesøster på 8 måneder vært med på sykkelturer til og fra barnehage og butikk? Ellers bruker vi bilen når vi må mellom disse.

    31. Før jeg fikk barn syklet jeg til jobb (ca 1 mil) flere ganger i uken. Etter vi fikk vårt første barn for 7 år siden ble sykkelen desverre satt bort. Det ble ikke prioritert på grunn av tid og overskudd. Sykkelen kom frem i vår, men står fortsatt urørt. Jeg orker rett å slett ikke den tunge starten, selv om jeg vet det blir lettere etterhvert. Vi har vurdert å kjøpe elsykkel, men Pga. pris og usikkerhet om det er noe vi kommer til å bruke aktivt, har vi latt være. En test måned ville gi oss gode svar Og forhåpentligvis den starthjelpen vi trenger for å komme igang igjen.

    32. Vi fikk bhg i en annen bydel enn den vi bor i og det er bare oppoverbakker. Vi har ikke råd til bil og må byte buss to ganger for å komme oss till bhg. Med en elsykkel hade hverdagen blitt så mye enklere. Krysser fingrer og tær!

    33. Så fint det hadde vært å ha en sprekere og morsommere tur til og fra barnehagen med barna! Denne ønsker jeg meg?

    34. Me vurderer og Elsykkel, mykje å sette seg inn i så hadde vore supert å prøve før me kjøper ??

    35. Hadde vært kjekt å overraske samboer min med en elsykkel.
      Vi bur sentralt men usentralt. Litt for langt å gå så hadde vært kjekt med elsykkel når ho skal hente jentene våre i barnehagen

    36. Jeg vil gjerne teste elsykkel fordi vi akkurat har fått en liten håpefull, og med en mann som jobber turnus blir jeg alene, uten bil, annen hver uke. Da er det lettere å få hentet og levert i barnehagen og at vi får kommet oss ut på besøk som er litt lengre enn en trilletur.
      Og fordi vi bor i Tromsø midt oppå øya, som gjør at vi må sykle oppover uansett hvor vi skal

    37. Ja, vi ønsker oss elsykkel! I august flytter vi, og blir boende i høyden. Ikke veldig langt unna barnehage og skole, men nok til at vi ser behovet for evt to biler pga avstand og bakker. Hadde vi hatt en el-sykkel, kunne vi redusert behovet og bruken av bil mye – noe vi synes hadde vært flott med tanke på miljø og utgifter! Det hadde vært spennende å få tester hvordan våre tanker om dette fungerer i praksis 🙂

    38. En elsykkel hadde på mange måter gjort den travle hverdagen vår lettere. Hadde vært gøy å fått teste den ut!

    39. De nye el-syklene er jo bare WOW! Skulle gjerne hatt en, for WOW så miljøvennlig, samvittighetsvennlig, bevegelsesvennlig og dørstokkmilvennlig den må være! De er jo også “WOW så dyre”,- så er jo ikke DET man kanskje føler man først kan og bør bruke penger på i en småbarnsfamilie med et relativt gammelt hus fra 1920… så da er det nok en gang egen helse og miljø som får svi. Vi bor i Haugsbygd, midt i haugsbygd… sannsynligheten for å gidde/orke å stikke ut med sykkel og vogn med to kids i uten å være toppatlet er heller usannsynlig,- er jo enten masse bakke opp eller ned,- det blir uansett mye bakke opp :/ så en el-sykkel her hadde vært kult å testet,- kanskje vi da hadde ombestemt oss mtp hva vi kan kjøpe og ikke kjøpe…

    40. Har tenkt lenge på elsykkel for å dra sykkelvogn til og fra barnehagen, samt se om det lar seg kombinere med å sykle på jobb (13km). Vi bor på fjellet og har mulighet til å prøve forskjellige terreng 🙂 Kjenner det pga tyngde på både vogn, barn og meg, av og til blir et ork å komme seg ut på sykkeltur, på tross av at jeg er veldig glad i å sykle. Hadde vært perfekt å få prøve 🙂

    41. Vi snakker faktisk mye om El-sykkel her i hjemmet! Har en 1 åring og 3 åring, begge skal leveres og hentes i barnehage. Vi føler at en test av El-sykkel ville gitt oss svar på ting vi lurer på! Er det lettere å sykle oppover bakken vi har utenfor huset vårt? Hadde vi levert oftere ned sykkel hvis vi hadde hatt el-sykkel istedenfor vanlig sykkel? Det er høres så fint ut å kunne sykle, isteden for å kjøre – plus at du får trening!! Hadde vært supert å testet en i en måned – kunne vært det vi trenger for å finne ut om det er noe for oss ???

    42. Hadde passa meg og døtrene mine på 2 og 3 år ypperlig, da hadde vi valgt sykkel foran bil veldig ofte!!! hadde vært en fin måte å komme oss til å fra 🙂

    43. Åå dette hadde vært en drøm da trenger jeg ikke å bruke bil og barna kommer Tryggt frem til og fra skole og bhg. Nittedal er et sted med mange oppoverbakker og når dem da kommer når man skal hjem fra bh kl 16.30 er det tungt for en 4 åring å gå. Jeg jobber i bhg der gutta går og nå etter sommeren begynner eldstemann på skolen like ved.
      For et fantastisk initiativ og med NAF i ryggen er man alltid sikker 😉

    44. Jeg vil veldig gjerne prøve el-sykkel. Da hadde jeg fått det puffet som trengs, slik at jeg kan sykle til jobb

    45. Heisann. Det hadde vært helt fantastisk å få muligheten å prøve. Vi er en familie på fire uten bil. Jeg busser til jobb, men skulle så gjerne ønske at eg kunne syklet. Problemet er at de siste to km er bare oppoverbakke etter å alt ha sykla 6-8 km. Åååå dette hadde vært en drøm som gikk i oppfyllelse..
      Krysser fingrene

    46. Jeg bor 10 km fra jobb og kunne med fordel syklet om jeg visste jeg hadde litt hjelp opp de siste bakkene. Bra for helsa og huet!

    47. Jaaaa 😀 Jeg kjenner meg sånn igjen 🙂 Kort til bhg, men nok motbakker til at jeg velger det bort…. Har to små på snart 4 og 5 som jeg spøler på sykkelen av i grusbakken 😀 Hadde vært gøy å prøve, kanskje det blir til inspirasjon og et kjøp 😉

    48. Bor bare 2 km fra jobben, og 500 m fra bhg og skole. Har to bilen, og disse blir jo dessverre brukt flittig. Har bestemt oss for å prøve å klare oss med en bil, og heller prøve el-sykkel til jobb…fordi det er så mange bratte bakker! Har prøvd med vanlig sykkel, men det er altså så tungt… Om vi hadde fått testet el-sykkel før vi selger en bil, hadde det vært fantastisk! Så kan vi gjøre et valg som vi evt vet funker!

    49. Hadde vært perfekt å få testet ut el-sykkel! Jeg har ikke lappen, og med en 1 åring som skal begynne i bhg til høsten så hadde det gjort hverdag lettere. Hadde også vært trivelig å dratt på sykkeltur med eldste på 10 år og lillemor i vogn bak.

    50. Ja vi vil gjerne teste 🙂
      Vi har 6,5 km en vei til bhg, å planen er å sykle noen dager, fredager når d er kortdag på jobb, for å hente, men d blir tuuuungt med to barn baki vogna :O

    51. Sykkel isteden for bil! Ja takk!! Gjerne! ??????bor på landet men det er bare litt lang oppover bakke mot BHG.

    52. Jeg har veldig yst å prøve elsykkel! Jeg ønsker å i større grad klare meg uten bil, både for miljøet og helsen sin del, og da hadde det vært perfekt med en elsykkel. Jeg ønsker å være et godt forbilde for min datter og gi henne vanene med å sykle dit vi skal heller enn å kjøre. Jeg bor på toppen av en bakke, og da er det tungt å sykle hjem fra jobb, spesielt når jeg også skal hente i barnehage på veien. Håper virkelig jeg kunne fått muligheten ved å vinne ? Takk for gøy konkurranse!

    53. Er alenemor til 2, og kunne veldig gjerne ønsket å testet en slik, om det kan være et alternativ til bilen for å slippe en del utgifter med bilen 🙂

    54. Jeg prøver veldig gjerne elsykkel! Bor sentrumsnært på vestlandet med bakker alle veier til og fra barnehage og skole. I høst skal storebror begynne på skole og lillebror i ny barnehage og jeg i ny jobb og der er det ingen parkeringsplasser. Har prøvd å sykle ruten, men det er bratte bakker hjemover uansett hvilken vei vi tar. Stiller gjerne opp og tester elsykkel! 🙂

    55. Vi ønsker å prøve elsykkel. På den måten kan vi la bilen stå mer og sykle t/r barnehage og andre turer både til butikken og til skogen. Håper å kunne få prøve???

    56. Jeg ønsker å teste elsykkelen.
      Fordi jeg ikke har råd til å finansiere en selv, og at jeg med en elsykkel vil kunne selge bilen og få spart inn bilutgiftene hver mnd slik at jeg og jenta mi kanskje får oss ut på boligmarkedet en gang.
      Håper virkelig på litt hell og lykke.

    57. “Legg igjen en god grunn i kommentarfeltet”… Det er jo bare oppoverbakker fra barnehagen og hjem!!! Fint om jeg slipper å finne på unnskyldninger for at mannen skal hente jentene i barnehagen istedetfor meg, fordi det er så sinnsykt tungt med to på 15 kg hver i sykkelvogna!

    58. Vi har en lang oppoverbakke opp til barnehagen, og en styggbratt bake på vei hjem igjen. Skulle gjerne vært mer sporty, men orker ikke tanken på å sykle de to bakkene med vanlig sykkel… Derfor har vi vært innom tanken på elsykkel. Så skulle veldig gjerne prøvd en! ?

    59. Vi (familie på 3) bor på Norges sydligste bebodde øy, jeg kunne ønske at jeg syklet til bhg og jobb oftere. Sykkelturen er på ca.10km, så jeg skulle gjerne hatt en el-sykkel til hjelp. Som folkehøyskolelærer , har jeg lang ferie, en gyllen mulighet til å være en testperson og til å komme meg ut og i bevegelse. Naf avtalen virker som et veldig bra tiltak, da min største frykt i forhold til å kjøpe el-sykkel, er at den skal bli stjelt.

    60. Siden Oslo kommune straffer de som var så dumme og kjøpte dieselbil da de anbefalte det så prøver vi oss nå med kollektivt og sykkel i hverdagen. Til høsten har vi første skolestarter og da blir det plutselig litt mer logistikk å få hverdagen til å gå opp. El-sykkel kunne helt klart blitt motivasjonen jeg hadde trengt til å komme i gang med trening igjen, i tillegg til st det hadde gjort det mye enklere å få med meg den forvokste 2 åringen på 18,5kg hjem fra barnehagen med bare oppoverbakker. Vi krysser alle fingre for at vi får teste ?

    61. Jeg er alene om sønnen store deler av tiden. (Bf har han 5dager Anna vær uke). Har ikke bil og ser ikke i økonomien frem i tid at det kommer bil. Har Nordic cab urban og elsker den. Men det blir fryktelig tungt i alle bakkene rundt hos meg. Bor sentrumsnært men alikevell laaaaaang med alle bakken. Sykkel og buss er mine fremkomstmiddel, hadde nokk lettere tatt til sykkelen om det var en elsykkel som sto i garasjen…

    62. Jeg har utrolig lur til å teste elsykkelen deres og aller helst vinne en. Vi bor i Oslo, og jobber helt i utkanten av byen. Til jobb er det 1,3 mil. Før jeg fikk barn kunne jeg sykle om morgnen. Nå åpner barnehagen 07:30, og jeg skal være på jobb 08:15. Det lar seg rett og slett ikke gjøre. Men med en elsykkel ville det faktisk latt seg gjøre. Jeg krysser det som kan krysses!

    63. Hei 🙂
      Vi er i en situasjon hvor vi må selge bilen å vi tenker da at vi kanSkje skal kjøpe elsykkel. Mannen må da sykle til jobb som er noen km unna med bakker, men hovedgrunnen til hvorfor vi tenker elsykkel fremfor vanlig sykkel er fordi jeg er syk å med en elsykkel har jeg da faktisk mulighet til å hjelpe til i hverdagen med å hente å levere i bhg 🙂

    64. Hei!☀️ Vi har vært inne på tanken om EL-sykkel i stedet for å kjøpe en til bil. Her bor vi også på landet med snaut 2 km til barnehagen men med sykdom har jeg ikke mulighet til å gå/sykle å levere og det gjør oss avhengig av 2 biler. Vi vil gjerne teste om el-sykkel er akkurat det vi trenger.

    65. Hei! Vi fikk nr 2 i april og etter 9 mnd svangerskap hvor kroppen har vært helt tappet for energi og bekkenløsning hadde dette vært en perfekt møte å komme meg litt mer i gang igjen! Det hadde også vært perfekt for pappaen i huset som ønsker en litt mer aktiv livsstil men hvor energien ikke alltid strekker til! Tror storebror på 19 mnd hadde elsket å være med mamma eller pappa på sykkeltur, han som er så opptatt av kjøretøy for tiden?

    66. Hei.
      Jeg er alenemor til to små. Yngste er 7 mnd og eldste er 4 år. I tillegg har vi to hunder. Vurderer sterkt å skaffe meg en el-sykkel. Tenker det vil være en genial måte å få barna i barnehagen på og i helgene er det supert å dra på sykkeltur med både barna og hundene. Så deilig å kunne komme seg ut på tur med både barn og hunder.

    67. Jaa!! Vil gjerne teste. Er litt usikker på om veien til barnehagen er for bratt med el-sykkel, men veien videre til jobb er genial ( 7 km). Så jeg kunne gjerne tenkt meg å teste, for å se om dette kunne være noe for oss. Å slippe og være avhengig av bil i hverdagen er gull synes jeg! Og NAF MOV virker som et supert konsept. Ikke hørt om før, så det var kjekt å lese om. Flere aktuelle sykler i den pakken. Takker for tips!

    68. Ja, jeg vil gjerne teste. Jeg sliter med fysisk sykdom og klarer derfor ikke å sykle mer enn ett par km for egen maskin, så jeg hadde behøvd litt drahjelp.

    69. Vil gjerne teste. Har ikke syklet på mange år men har tenkt å begynne igjen. Og når kroppen har forfalt slik den har så hadde det vært genialt å begynne med en el sykkel. Hadde brukt den til å handle. Bruker som regel beina, men skal jeg handle mye så bruker jeg bilen. Da kunne jeg latt bilen stå og heller brukt sykkel. Penger spart og litt mer aktiv.
      Driver også med stolpejakten og innimellom jukser jeg og bruker bilen (fy skamme meg), men hvis man føler for å bruke bilen i stedet for beina en dag så kan jeg heller bruke sykkel.

    70. Dette vil vi gjerne teste! Med tre små – fra 3,5 år til 3 måneder er det litt av en gjeng som skal flyttte seg fra A til B på kuperte Nesodden! Vi ønsker oss en aktiv sommer og håper en sånn sykkel kan hjelpe oss i gang!

    71. Jeg har epilepsi og kommer aldri til å få førerkort. Jeg sliter og med depresjon og det å å en elsykkel ville gjort mye for meg. Følelsen av å kunne dra dit jeg vil, når jeg vil. Det å kunne ta handleturen for kona så hun slipper. Alt det vil hjelpe meg masse mentalt. Og trimmen er jo og en bonus ?

    72. Flytter nå om kort tid nordover sammen med samboeren min og blir boende litt (veldig) usentralt til, og siden jeg ønsker å komme mer i bevegelse hadde en el-sykkel. El-sykkel står høyt på ønskelisten, men etter at vi begge nå har vært studenter i 3 år, så er ikke økonomien så veldig god. Men en el-sykkel hadde vært topp for å kunne ha utforsket mitt nye bosted og kommet meg på butikken uten å måtte bruke bilen hver gang (er 15 km til butikken der oppe)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg