Spørsmål og svar – oktober

Og vips så var vi godt i gang med oktober måned også.

Jeg føler jeg bare tviholder for tiden, for hvis jeg slipper taket suser verden fra meg.

Men i tradisjonens tro og etter deres ønske har vi spørsmål og svar hver måned.
Selv om jeg svarer reglemssig på spørsmål ellers også er det alltid gøy å se hva dere lurer på.

Og denne gangen var det en good miks. Så jeg tuter og kjører på.

 

Hva er deres beste legge rutine?
Oj, ja si det. Det irriterende svaret her er jo at det ikke finnes noe fasit. Alle barn er ulike og det samme er vi voksne.
men hos oss er tid en nøkkel.
Vi sklir sjeldent ut av tiden, maks en time over i helgene og i ferie. Men vi styrer jo til en viss grad. Så styr rutinene litt i din retning så leggetiden blir noe du også setter pris på.

Fikk du tak i nytt nissepar.
Nei, eller det er noen som tror de kanskje har en lignende, så hvem vet om det dukker opp noen når det skal pyntes til jul. Det må jeg innrømme var skikkelig kjedelig, til tross for at ting bare er ting så var det mye barndom knyttet til de to nissene der.

Kan du fortelle litt om din egen barndom og ditt forhold til søsken og foreldre.
Her kunne jeg nok skrevet bok. Jeg er prototypen på dritten i midten. Mamma og pappa fikk meg unge, flyttet fra hverandre når jeg var 1 år og stiftet hver sin nye familie. Jeg har fire halv søsken som jeg ser på som hele.
Mamma er død, døde i mars i år av kreft. Pappa bor rett borti gata her.
Min barndom har ikke vært noen dans på roser, og veldig kort.
Jeg flyttet hjemmefra når jeg var 17 av ulike grunner, og har levd tett på mamma som har hatt sine utfordringer som igjen har blitt mine. Men hvem jeg var er jo egentlig uvesentlig, når man kan se hvem jeg er nå 🙂

Hvor stort er huset dere har kjøpt?
det er ca 210 i bo areal. Så mye mindre enn det vi flyttet fra på østlandet, men vi tror, tenker og håper det er akkurat passe stort.

hvordan gikk siste fødsel?
Sukk, siste fødsel var verdens fineste punktum. Jeg har skrevet fødselshistorien min HER.

Har du det bra?
Ja vettu, til tross for alt vi har stått i den siste tiden tror jeg det er lenge siden jeg har hatt det så bra som jeg har det nå.
Men det er klart, det er heftig om dagen. Med dødsfall, jeg er under utredning, huskjøp, etablering av bedrift osv osv.

 

Hvordan gjør dere det med foreldrepenger og jobb ved siden av.
Det er noe som heter gradert uttak. Hvor man har mulighet til å jobbe litt ved siden av 🙂
Akkurat nå er det jeg som har det, snart tar far over og da er det aktivitetskrav til meg så da jobber jeg det man på papiret kaller fult.

Når flytter dere inn i huset og hva skal dere pusse opp.
ALT skal pusses opp… det er et renoveringsobjekt og vi kan ikke vente med å begynne.
Tar over 12. oktober!! nedtelling er i gang. Og vi GLEDER oss til å ta dere med på prosjektet.

Hvilken bil har dere?
Vi har en caravelle med ni seter. to+to+to+tre Veldig fornøyd med den selv om vi selvsagt savner litt mer bagasjeplass.

Hvilke jobber har dere to voksne.
Vi er begge selvstendige og har flere prosjekt gående.
Aller mest jobber vi med kreating.no som er vår kreative nettbutikk.

0 kommentarer

Siste innlegg